Milano plus Torino rovná se MiTo. Milánská automobilka Alfa Romeo zvolila tento název pro svůj první hatchback segmentu B vyráběný v Turíně, s nímž míří podobně jako Mini na sportovně laděnou mladistvou klientelu, která klade velký důraz na originální design a hlavně na sportovní charakter svého plechového miláčka, k němuž, jak známo, nejsou nutné stovky koní pod kapotou, ale inteligentní a propracovaná konstrukce podvozku a karoserie. Sportovní zaměření nové Alfy MiTo prozrazuje již její design. Od svého exkluzivního supersportovního sourozence, Alfy 8C Competizione, přebírá různé stylistické prvky, např. charakteristické ztvárnění přídě se třemi vstupy vzduchu a kulaté zadní svítilny. Interiér se vyznačuje nejen sportovním duchem, ale i rafinovaností italské módy. Na řidiče čekají individuálně ztvárněné přístroje a sportovně tvarované sedadlo s výrazným bočním vedením. První krátké svezení u příležitosti uvedení této novinky na český trh naznačilo, že u Alfy MiTo se sportovní vlastnosti nevylučují s komfortem. Reakce MiTa jsou spontánní, ale komfort odpružení je u sportovně laděného hatchbacku na překvapivě vysoké úrovni. Podle tvrzení výrobce je Alfa MiTo prvním vozem segmentu B vybaveným volbou jízdních režimů, které jsou označené písmeny DNA (Dynamic, Normal a All Weather) a ovlivňují v závislosti na specifikaci daného vozu nastavení posilovače řízení, řídicí jednotky motoru, automatizované dvouspojkové převodovky DDCT (bude k dispozici později) a podvozku.
Standardní výbava je poměrně bohatá s výjimkou klimatizace, která se u základního stupně výbavy Progression dodává za příplatek. Stabilizační systém VDC se ovšem montuje sériově, stejně jako sedm airbagů. Vzhledem k cílové skupině zákazníků se Alfa Romeo rozhodla dát každému řidiči MiTa na cestu také sadu pro ověření, že alkoholové opojení po bujarém večírku již pominulo a řidič tak může usednout za volant. Pro uvedení na český trh připravila italská automobilka dva zážehové a jeden vznětový motor s výkony od 57 kW/78 k do 114 kW/155 k, přičemž postupně budou přibývat další verze. Pro řidiče začátečníky je určen atmosféricky plněný čtyřválec 1.4 16V o výkonu 57 kW/78 k. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 8 sekund a maximální rychlost 216 km/h zvládne přeplňovaná verze 1.4T 16V (od 464 000 Kč) o výkonu 114 kW/155 k, která je o 5000 Kč levnější než turbodiesel 1.6 JTDm, jenž s 88 kW/120 k pokoří „stovku“ za necelých 10 s a v kombinovaném režimu EU přitom spotřebuje jen 4,8 l/100 km. Nabídka motorů bude v dohledné době rozšířena o další zážehové i vznětové varianty, mezi nimiž nebudou chybět nové zážehové motory Multiair s variabilním časováním a zdvihem ventilů.