Volkswagen označuje vůz připravený pro Pařížský autosalon jako studii, ale pokud vůbec existují nějaké rozdíly, tak se tato tzv. studie liší od sériového provedení, jehož výroba začne na jaře 2009, z největší pravděpodobností jen minimálně. Z technických údajů Volkswagen příliš neprozradil. Pod kapotou je uložen přeplňovaný motor o výkonu 155 kW/210 k, jehož maximální točivý moment 280 N.m je k dispozici již od 1800 ot./min. Nový Golf GTI slibuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,2 s, největší rychlost 239 km/h a kombinovanou spotřebu benzinu 7,5 l/100 km.
Nový sportovní podvozek snižuje světlou výšku karoserie o 22 mm a vyznačuje se zcela novým vyladěním pružin, tlumičů a zadního stabilizátoru. Kromě toho se pro budoucí Golf GTI bude na přání dodávat adaptivní regulace tlumičů DCC. Trakci v zatáčkách by měla výrazně zlepšit nová elektronická závěrka diferenciálu XDS. Z vnějších rozměrů prozradil výrobce pouze šířku 1,78 m a výšku 1,47 m. Walter de’Silva, šéfdesignér automobilky Volkswagen AG, k novému Golfu GTI říká: „Chtěli jsme pro GTI důsledně čistý design, auto, které má sílu, ale jednoduše také styl.“