Technologie BMW ActiveHybrid je součástí vývojové strategie BMW EfficientDynamics, která si klade za cíl výrazné snižování spotřeby paliva, aniž by tím utrpěla dynamika automobilů mnichovské značky, jež přináší pověstnou radost z jízdy. Studie BMW Concept 7 Series ActiveHybrid spojuje inteligentním způsobem zážehový motor V8 s elektrickým pohonem v rámci koncepce Mild Hybrid (BMW spolupracuje na hybridních technologiích s firmou Daimler). Výrobce slibuje pokles spotřeby paliva a emisí oxidu uhličitého v kombinovaném režimu EU o 15 % za současného zlepšení jízdních výkonů. Motor vychází z nové jednotky V8 Twin Turbo s přímým vstřikováním benzinu HPI (High Precision Injection) použité mimo jiné v modelu 750i, kde dosahuje největšího výkonu 300 kW/407 k a maximálního točivého momentu 600 N.m. Hybridní soustava je doplněna o elektromotor s výkonem 15 kW a točivým momentem až 210 N.m, který je integrován do skříně převodovky.
Elektromotor pracuje během brzdění jako generátor a v této fázi činnosti přeměňuje kinetickou energii v elektrický proud, který napájí elektrické spotřebiče vozidla. Elektromotor také nahrazuje konvenční spouštěč. Přebytečná elektrická energie se ukládá do výkonných akumulátorů Li-Ion uložených v zavazadlovém prostoru. Konstruktéři se u studie nezaměřili pouze na poháněcí ústrojí, ale optimalizovali rovněž aerodynamické vlastnosti karoserie. Hybridní sedan sedmičkové řady má rozvor 3210 mm, vnější rozměry 5220×1914×1482 mm a jezdí na dvacetipalcových kolech. Firma BMW ohlásila zahájení výroby prvních dvou hybridních modelů v roce 2009. Kromě hybridní verze modelové řady X6 to bude možná i sériové provedení luxusního sedanu řady 7.