Pod označením DRIVe připravilo Volvo speciální modely, které vycházejí z konceptu C30 Efficiency, který měl premiéru na loňském autosalonu IAA ve Frankfurtu. Jejich konstrukce a výbava byla uzpůsobena hlavnímu cíli snížit spotřebu paliva, a tím i emise oxidu uhličitého, které zůstávají dokonce i u kombi V50 pod hranicí 120 g/km. Volvo C30 se může pochlubit hodnotou 115 g/km, větší V50 vypouští jen o 3 g oxidu uhličitého na kilometr víc. Ke snížené spotřebě přispívá celá řada opatření ve čtyřech hlavních oblastech. Jednak byl snížen aerodynamický odpor vzduchu, dále se montuje nová generace pneumatik Michelin se sníženým valivým odporem, převodovky mají delší převody třetího, čtvrtého a pátého převodového stupně a drobnými změnami byla zvýšena účinnost celého poháněcího ústrojí. Nechybí ani signalizace správného řazení pro hospodárnou jízdu.
Například pouhá náhrada olejové náplně v převodovce za typ oleje s nižší viskozitou přinesla snížení spotřeby paliva o 0,75 %. Pneumatiky s nízkým valivým odporem přispěly dvěma procenty. Aerodynamiku zlepšuje snížení karoserie o 10 mm (podvozek si ovšem zachovává komfortní nastavení standardních modelů), přední spoiler z modelu T5 (S40 a V50), zakrytovaná maska chladiče, vzduchové deflektory před předními koly, optimalizovaný tvar patnácti- a šestnáctipalcových kol a u modelů C30 DRIVe dokonalejší zakrytování spodní části vozu, nový zadní spoiler a zadní nárazník. Sedany S40 DRIVe mají stejný zadní spoiler jako modely T5 a D5. Změnami prošla také chladicí soustava motoru, řídicí jednotka motoru a posilovač řízení. Modely 1.6D DRIVe spotřebují přibližně o 0,5 l/100 km méně nafty než standardní provedení s tímto motorem a jsou stejně jako všechny vozy Volvo se vznětovými motory vybaveny filtrem pevných částic. Volvo očekává, že v Evropě prodá více než 20 tisíc vozů ve verzi 1.6D DRIVe s cenovým navýšením od 150 do 450 eur podle modelu a země určení.