AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
BusPoint
Mercedes-Benz
Scania Czech Republic s.r.o.


Premiéra v Paříži: nový Renault Mégane

Na autosalonu v Paříži bude mít světovou premiéru nová generace modelové řady Renault Mégane, která se začne na evropských trzích prodávat v listopadu 2008 a do roku 2010 bude zahrnovat šest různých karosářských variant.

Nový Renault Mégane přichází s dynamickým a elegantním designem, který zřejmě nebude vyvolávat tak rozporuplné reakce jako současná generace s výraznými hranami a nezaměnitelnou zádí. Rozvor se mírně prodloužil na 2,64 m a délka karoserie je 4,30 m. Výrazně se zvětšil zavazadlový prostor, jehož objem 405 litrů patří k největším v této třídě. Jednoznačně velkým krokem vpřed se zdá být interiér, jehož styl vychází do značné míry z nové Laguny. Přístrojová deska kombinuje digitální přístroje s analogovými a k dispozici bude široká škála výbavy, v níž nebude chybět např. bezklíčový systém pro přístup do vozu a spouštění motoru s automatickým zamykáním, jakmile se řidič vzdálí s kartou od svého vozu, navigační systém Carminat Bluetooth DVD a speciálně pro interiér Méganu vyvinutý audiosystém 3D Sound od firmy Arkamys. Příkladnou úroveň slibuje výrobce v oblasti bezpečnosti, kterou bude zajišťovat propracovaný systém, jehož součástí jsou např. dvojité senzory bočního nárazu a dvoukomorové airbagy jako u Laguny III.

V nabídce bude mimo jiné modernizovaná řada zážehových motorů TCe (Turbo Control efficiency) a vznětových jednotek dCi, přičemž čtyři z nabízených turbodieselů (dCi 85/90/105/110) budou mít emise oxidu uhličitého do 120 g/km. Další blíže nespecifikované vznětové motory se budou dodávat ve výkonových stupních dCi 130/150/160. Paletu zážehových motorů budou v závislosti na cílovém trhu tvořit jednotky 1.6 16V/100 a 110 k, 2.0 16V/140 k a TCe 180. Provedení TCe 130 (nový čtyřválec 1.4 Turbo) doplní nabídku na jaře. Pro zážehový dvoulitr bude alternativně k dispozici převodovka CVT. Konstrukce podvozku zůstává u přední nápravy typu McPherson a jednoduché zadní nápravy s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou. Brzdová soustava zahrnuje kotoučové brzdy na všech kolech, vpředu s vnitřním chlazením a průměrem 296 mm, vzadu s průměrem 260 mm. Renault slibuje brzdnou dráhu z rychlosti 100 km/h jen 37 m. Parkovací brzda je elektronická se samočinným ovládáním. Modely pro evropské trhy budou vyrábět závody Renaultu ve španělské Palencii a francouzském Douai.

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Mitsubishi Motors Česká republika
Toplac s.r.o.
Standox
BOSCH
Siems & Klein