Mazda vyvíjí pod heslem „Udržitelné Zoom-Zoom“ nová technická řešení, která umožní ekologicky šetrnější provoz automobilů. U konceptu Kazamai použité technologie údajně sníží spotřebu paliva o 30 % s odpovídajícím snížením škodlivých emisí. Kromě toho naznačuje design tohoto konceptu celkový charakter, jaký můžeme očekávat od budoucího kompaktního SUV, který v současnosti automobilka z japonské Hiroshimi vyvíjí. S délkou 4520 mm a šířkou 1930 mm je Kazamai větší než současná Mazda 3, ale na SUV malá výška jen 1500 mm prozrazuje sportovnější zaměření tohoto vozu, který jezdí na velkých kolech s průměrem ráfků 22 palců. Uvnitř jsou čtyři pohodlná sedadla přístupná dopředu a vzhůru výklopnými bočními dveřmi.
K hlavním pilířům nové ekologické koncepce Mazdy patří snižování hmotnosti a pečlivé řešení aerodynamiky. Je zřejmé, že aplikace obou přístupů přináší nejen lepší vlastnosti z hlediska ekologie, ale i více radosti z jízdy. Malý aerodynamický odpor zajišťuje u studie Kazamai plochá podlaha, zadní difuzér a nízká střecha. Tato opatření mají přinést desetiprocentní zlepšení oproti běžné úrovni v této kategorii vozů. Použitím lehkých materiálů a inovativních výrobních procesů klesne hmotnost vozidla o 100 kg. Pohon obstarává nová generace zážehového dvoulitru DISI (Direct Injection Spark Ignition) s přímým vstřikováním benzinu. Zcela nový je i speciální katalyzátor a šestistupňová samočinná převodovka, jejíž chování se přibližuje mechanické převodovce. Nechybí samozřejmě ani trvalý pohon všech kol. V porovnání se současným dvoulitrovým motorem MZR má být spotřeba paliva o třetinu nižší.