Twingo Renault Sport je již třetím vysloveně sportovním modelem v současné nabídce francouzské automobilky Renault, v níž lze nalézt větší vozy Clio Renault Sport a Mégane Renault Sport. Rozsah úprav se neomezuje pouze na kosmetiku v podobě sportovního stylistického kitu pro exteriér a interiér, ale zahrnuje také velmi zásadní změny poháněcího ústrojí, podvozku a brzdové soustavy. Stejně, jako je tomu u větších sourozenců, bude Twingo Renault Sport k dispozici se dvěma typy podvozků Sport a Cup. Výroba probíhá ve slovinském závodě Novo Město na výrobní lince typů Clio Campus/Clio Storia a nové Twingo (všechny tři modely sdílejí stejnou platformu). Během prvního roku výroby bylo prodáno přibližně 140 tisíc vozů Twingo druhé generace.
Příznivce atmosférických zážehových motorů potěší, že u Renaultu dali přednost motoru 1.6 16V, nově vyvinutému společností Renault Sport Technologies, před stále častějšími motory přeplňovanými turbodmychadlem. Výrobce uvádí výkon 98 kW (133 k) při 6750 ot./min a největší točivý moment 160 N.m při 4400 ot./min. Tento motor s kódovým označením K4M RS se vyznačuje vysokým kompresním poměrem 11:1 a jeho výkon přenáší na přední kola pětistupňová mechanická převodovka JR5. Při pohotovostní hmotnosti 1049 kg to stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 8,7 s a dosažení největší rychlosti 201 km/h. Spotřeba paliva podle EU je 9,1/5,7/7,0 l /100 km. Součástí standardní výbavy je vypínatelný stabilizační systém ESP, který spolupracuje s brzdovou soustavou vybavenou kotoučovými brzdami z Mégane II s vnitřním chlazením vpředu (průměr 280 mm) a plnými kotouči vzadu o průměru 240 mm. Podvozek Sport má pneumatiky 195/45 R 16, verze Cup jezdí na pláštích 195/40 R 17. V porovnání s modelem Twingo GT má Twingo RS s podvozkem Sport o 10 mm menší světlou výšku, širší rozchod kol (o 60 mm vpředu a o 59 mm vzadu), robustnější stabilizátory, o 30 % tužší pružiny a tlumiče a tužší lůžka náprav a závěsných ramen. Verze Cup má podvozek snížený o další 4 mm a o 10 % tužší tlumiče a pružiny než Sport.