AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
BusPoint
Iveco Czech Republic, a.s.
Interaction s.r.o.


Mitsubishi Outlander - výroba zahájena

Born/Amsterdam/To­kio, 28.8. 2008 – Po 18ti měsících od uvedení nové generace vozu Outlander na evropském trhu byla právě dnes při slavnostním ceremoniálu oficiálně spuštěna evropská produkce vozu v továrně NedCar v holandském Bornu.

Zatímco přípravné práce na spuštění evropské výroby byly zahájeny již v září 2007, předsériová výroba spuštěna 13. 5. 2008 a stávající výroba 1. 8. 2008, pak se dnešek zapsal jako den oficiálního zahájení, a to za přítomnosti holandské ministryně pro ekonomiku, paní Marie van der Hoeven, Osamy Matsumota, ředitele Mitsubishi Motors Corporation, zodpovědného za výrobu, Tima Tozera, presidenta Mitsubishi Motors Europe, Joosta Govaartse, presidenta NedCar, japonského ambasadora a dalších holandských vládních představitelů.

NedCar dostál svým tradicím a první Outlander, který dnes sjel z výrobní linky věnoval dětské nadaci (“Stichting Bio-Kinderrevalidatie en Bio Research Center for Children“), která se stará o provoz prázdninového resortu pro handicapované děti a která v roce 2007 zahájila též provoz výzkumného a pečovatelského centra pro děti s poškozením mozku. Jménem Mitsubishi Motors Corporation a NedCar předali tento Outlander Osama Matsumoto a Joost Govaarts do rukou ředitele nadace, Maartena Elsenburga.

30 000 vozů / ročně Vozy Outlander jsou pro evropské trhy montovány v NedCaru z komponentů doručených z Japonska, a to na lince, která byla předtím používána pro výrobu modelu Space Star. Průměrná denní výroba při jedné směně činí 130 vozů.

Roční produkce se rok od zahájení výroby plánuje na úrovni 30 000 vozů (průměr na životní cyklus). Když se tento objem připočte k objemu výroby v japonském závodě Okazaki (plná roční kapacita 150 000 ks), bude výsledkem celosvětová roční produkce vozu Outlander ve výši 180 000 kusů. Výroba vozů Outlander, kterou zajišťuje 600 zaměstnanců, je nejlepším využitím existujících výrobních kapacit, a to pouhým doplněním zařízení tam , kde bylo potřeba (svařování karoserie, finální montáž, logistika) s cílem maximalizovat návratnost investic. Dalším příkladem je skutečnost, že vnější boční panely jsou lisovány v lisovně NedCaru. Na počátku jsou jedinými evropskými komponenty dieselové motory PSA a VAG a již zmiňované lisované boční panely. Do budoucna budou lokální komponenty asi přibývat, v závislosti od ekonomických možností.

Úspěch Přesun výrobní kapacity do NedCaru byl oznámen 18.9. 2007 s cílem, aby se snížil přetlak u výrobní kapacity v Japonsku a zamezilo se tak jakýmkoliv prodejním ztrátám s ohledem na silný prodej vozu Outlander v Evropě i jinde (stejně tak aby byla podpořena nová rodina Lancer, která je v současné době vyráběna v Japonsku).

Evropské prodejní výsledky jsou potvrzením úspěchu a vysoké poptávky, kterou podporuje design vozu, jeho jízdní vlastnosti, prostornost a flexibilita, vynikající výkon, nízká spotřeba paliva a nízké emise a dobrá hodnota za peníze.

*Důvěra * V náročném konkurenčním prostředí automobilového průmyslu je rozhodnutí Mitsubishi Motors přesunout výrobu modelu Outlander do evropského NedCaru projevem důvěry ve schopnosti továrny NedCar a flexibilitu jeho výroby, stejně tak jako ukázkou ochoty MMC dále zlepšovat efektivitu svého výrobního systému )***.

Vyřešení kapacity, která je důležitá pro dobře fungující prodej, a přesun výroby přinese nejenom Mitsubishi Motors Europe, ale i 30 národním distributorům tak potřebnou a požadovanou kapacitu vozů Outlander: svěží a vysoce žádaný produkt napříč kontinentem, a to přesně v okamžiku, kdy se trh transformuje a dochází k posunu ke kompaktním a středně velkým vozům kategorie SUV.

Autor: převzato AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




BOSCH
Toplac s.r.o.
Standox
auto MOTOL BENI a. s.
Mercedes-Benz