AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Scania Czech Republic s.r.o.
Mercedes-Benz
Siems & Klein

Kde se právě nacházite:  > Úvodní­ stránka  > Auto - magazín  > Jak nechat zmizet Volvo S 80?

Jak nechat zmizet Volvo S 80?

Pravda, nejedná se o příběh běžný, ale bohužel se stal. I díky tomu, že zaměstnal našeho partnera na několik let, může být pro mnohé další důležitým mementem.

NEHODA NA SILNICI – PRÁCE NA STOLICI

V tomto příběhu nevystupují vozy Opel, ale Volvo. Rok 2004 patří zase do historie a nabízela by se možnost na celou kauzu zapomenout. Skutečnost, že ani po čtyřech letech se nedospělo ve věci k řešení, odkrývá plně zrůdnost celého případu. Vše začalo autonehodou a odtažením vozidla do smluvního servisu. Volvo V 40 bylo poškozeno střetem s jiným vozidlem. Pro opravu bylo třeba ponechat vůz několik dnů v servisu. Řidič, který vozidlo do servisu doprovázel, požádal o možnost zapůjčení náhradního vozu. Vzhledem k tomu, že se jednalo o zcela běžnou záležitost, dealer požadavku vyhověl. Poskytl mu starší S 80, vůz pro tyto účely určený. Zákazník pocházel z jiné lokality než opravující servis, a tak zde neexistovaly užší vazby. Na druhé straně profese objednatele opravy – právního koncipienta – nezadávala žádný důvod k pochybám o serióznosti objednatele.

CO OČI NEVIDÍ – PENĚŽENKU BOLÍ

Opravě předcházelo standardní sepsání zakázky, odsouhlasení předběžné ceny a následné zahájení opravy. Tedy žádné výjimky, žádné potíže. Tak vypadala situace z pohledu servisu. Zcela výjimečně však probíhal děj o několik stovek kilometrů dál v kanceláři objednatele. V ní se totiž v téže době zabydlel exekutor. Obstavil majetek zmíněného koncipienta, resp. kanceláře, pro kterou pracoval. Poté, když došlo na vozový park, přesunuli se klíčky od Volva do zcela jiné kapsy. Následně koncipient informoval dealera, který zahájil kroky k získání svého majetku zpět. K tomuto účelu mu měla posloužit již opravená V 40.

PŘÍPAD PRO JAHELKU

Jak pozorný čtenář jistě zaznamenal, po celou dobu používám pro zadavatele opravy termínu objednatel, a činím tak zcela záměrně. Důvodem je možná záměna se slovem majitel. Ve skutečnosti vlastníkem V 40 nebyl řidič a účastník nehody, ale zcela jiný subjekt, který s případem nesouvisel! Tedy očima servisu zcela jiná situace. Zadržujete vozidlo, které nepatří objednateli opravy a váš vůz je v rukou exekutora. Tak to už je oříšek. V každém případě dlouhodobým zadržováním vozu nic nezískáte. Pragmaticky proto přichází na řadu vypořádání opravy se skutečným vlastníkem vozu a jeho následné uvolnění. Teď už jste v tom ale opravdu sami. Po prvních bezúspěšných vyjednáváních s exekutorem přichází na řadu stížnost na Exekutorskou komoru České republiky. Tento krok však naráží na osobní provázanost vedení komory a konkrétního exekutora. V Čechách pro tento jev již bohužel zdomácněl výraz „malá domů“.

JDETE-LI K SOUDU, BUDE TO NA ROKY

Dalším krokem je soudní řízení. Kdo podobnou zkušenost již zažil, je si vědom, že kromě času tento počin zabere i hodně energie. A tak se i v posledních čtyřech letech bohužel děje. To, že vozidlu dlouhodobé stání neprospívá, se ví i mezi laiky. Dealer však ani neví, v jakém stavu vůz je a zda má ještě smysl věc žádat zpět. Týdny, měsíce a roky běží a dealer se blíží čemusi, co lze nazvat bez nadsázky Pyrrhovým vítězství.

NĚKDY JE I POZICE GENERÁLA PO BOJI TĚŽKÁ

Velmi rád bych Vám dal na závěr tohoto případu optimističtější konec, ale reálné příběhy tak často bohužel nekončí. Řešení případu je stále v nedohlednu a tak nám nezbývá jiná možnost než se zamyslet se alespoň nad možným poučením. Pokud takové vůbec existuje. Mohl by jím být závěr nepůjčovat vozidlo během opravy nebo požadovat hloubkový audit účetnictví zákazníka? Patrně ne. Můžeme však udělat alespoň něco. Například porovnat vlastníka vozu s objednatelem služby. Rovněž tak stojí za zvážení úprava zápůjčního protokolu, která postup exekutora zkomplikuje. Věřím, že Vás podobně záludný případ nepotká a přeji štěstí postiženému dealerovi, který se s námi podělil o svoji hořkou zkušenost.

Doporučení z dnešního příběhu:

  • prověřte si vztah mezi objednatelem služby a vlastníkem vozu
  • získejte maximum informací o zákazníkovi, kterému půjčujete vůz dřív, než tak učiníte
  • poraďte se s Vaším právníkem na formulaci Vaší zápůjční smlouvy
  • mějte štěstí na lidi

TRÁPÍ VÁS PODOBNÉ PROBLÉMY? OBRAŤTE SE NA „AUTOJOB FORUM“

Sledovanost příspěvků nás dovedla k myšlence odstartovat novou bezplatnou službu AUTOJOB FORUM pro naše partnery z řad zaměstnavatelů.

AUTOJOB FORUM je prostor, kde se můžete poradit on-line s konkrétním člověkem o řešení situací podobných našim příběhům.

Mohlo by se to stát v našem servise? Toto je otázka, kterou by si měl po přečtení příspěvku položit každý jeho pracovník. Podobnou otázku si zřejmě položili i majitelé servisů, které využívají našich příspěvků k nenásilné formě školení pracovníků ve styku se zákazníky. Pro tento účel jsme uložili všechny publikované články na webové adrese http://www.au­tojob.cz/…e-nedozvite/.

Podaří-li se nám společně věc vyřešit, požádáme Vás o souhlas s anonymním přepisem případu. Jak jste již poznali ze všech dřívějších příspěvků, bez výjimky ctíme anonymitu servisu i zúčastněných.

Další nabídka služeb portálu AUTOJOB

  • Inzerce volných pracovních
  • Katalog prodejců a servisů ČR – strukturovaná a nejsnazší cesta do dealerství
  • Katalog škol a oborů – regionálně členěná nabídka pro budoucí studenty
  • AUTOJOB produkty – exkluzivní nabídka produktů pro prodejce a servisy
  • AUTO MAGAZÍN  – novinky a informace z oboru

VAŠE NÁMĚTY, DOTAZY A PROBLÉMY SMĚŘUJTE S DŮVĚROU NA:

Milan Švejnoha

email: milan.svejnoha­@autojob.cz

mobil: 724 477 997

Autor: redakce AUTOJOB

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




auto MOTOL BENI a. s.
Auto Fit, spol. s r.o.
Mitsubishi Motors Česká republika
Siems & Klein
Scania Czech Republic s.r.o.