„Pro nás je nesmírně cennou zkušeností možnost vyzkoušet si chování vozu a jeho jednotlivých komponentů v podmínkách reálné soutěže a jednotlivých erzet. Výsledky a poznatky z tohoto testu by nás měli posunout o další kus dopředu na cestě k úspěšné homologaci a následného nasazení do soutěží a to jak na národní tak i mezinárodní úrovni, říká Michal Hrabánek, vedoucí Škoda Motosport. „Budeme v tomto úzce spolupracovat s našimi importérskými zastoupeními a plánujeme též nabídnout vůz privátním týmům“, pokračuje Michal Hrabánek.
Testování vozu Škoda Fabia Super 2000 bylo oficiálně zahájeno v únoru letošního roku a v rámci více než půlročního testování bylo najeto na pět tisíc kilometrů a vyvinuty a otestovány tři prototypy. Za volantem vozu se vystřídali přední český jezdec Jan Kopecký, rakouský mistr Raimund Baumschlager či finský ex-šampion Sebastian Lindholm. V poslední době přispěl svými zkušenostmi také dvojnásobný mistr světa a ikona rallyového sportu Carlos Sainz.
Základní technické parametry vozu Škoda Fabia Super 2000:
- Délka 3992 mm, šířka 1798 mm, rozvor 2486 mm
- Hmotnost 1150 kg (asfalt), 1200 kg (šotolina)
- Motor: zážehový atmosférický čtyřválec 16 ventilů, zdvihový objem 1998 ccm, hliníkový blok a hlava válců, pohon všech čtyř kol
- Převodovka: X-trac 6-ti stupňová sekvenční
- Spojka: AP Racing – 184 mm
- Tlumiče: Reiger Racing systém
- Brzdy: Brembo, kotouče o průměru 355 mm vpředu a 300 mm vzadu (asfalt), šotolina 300 mm vpředu i vzadu
- Kola: disky OZ s pneumatikami BF Goodrich 18´´ (asfalt) a 15´´ (šotolina)
- Elektronika: Magneti Marelli