AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Auto Fit, spol. s r.o.
BusPoint
Scania Czech Republic s.r.o.


Audi RS 6 jako čtyřdveřový sedan

Jen krátce poté, co značka Audi uvedla na český trh vysokovýkonné kombi Audi RS 6 Avant, oznámila ingolstadtská automobilka, že v říjnu začne tento jedinečný model vyrábět také s karoserií čtyřdveřového sedanu.

Máme-li být přesní, pak není výrobcem nejvýkonnějšího sériově vyráběného Audi všech dob automobilka Audi AG, ale její dceřinná společnost quattro GmbH, která se specializuje na vývoj a výrobu obzvlášť sportovně zaměřených strojů odvozených od velkosériových modelů. Nové Audi RS 6 rozhodně stojí za pozornost, byť pro naprostou většinu motoristů, a to i na západ od našich hranic, zůstane díky své ceně 2 707 100 Kč (model Avant; cena při kurzu 25 CZK/EUR; při koupi se vychází z aktuálního směnného kurzu) nedosažitelným snem. Kromě designu s rozšířenými blatníky předních a zadních kol ve stylu původních vozů Audi Quattro je působivá především poháněcí soustava a podvozek tohoto stroje, který dosahuje jízdní výkonů na úrovni mnoha supersportovních vozů, ale zachovává si praktické stránky velkého sedanu, resp. kombi.

Pod kapotou se ukrývá pětilitrový vidlicový desetiválec, který dává díky přeplňování dvěma turbodmychadly (max. plnicí tlak 160 kPa) největší výkon 426 kW (580 k) v rozpětí otáček 6250 až 6700 1/min. Obrovské maximum točivého momentu 650 N.m má řidič k dispozici v téměř celém rozsahu využitelných otáček: od 1500 do 6250 1/min. Motor je samozřejmě vybaven přímým vstřikováním paliva FSI a nechybí ani mazání se suchou klikovou skříní ve stylu závodních motorů. Jízdní výkony jsou působivé: zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 4,6 s, hranice 200 km/h je pokořena za necelých 15 s (14,9 s) a neslábnoucí akceleraci učiní přítrž až elektronický omezovač při 250 km/h (tuto hranici lze na přání zvýšit na 280 km/h). Možná ještě působivější než samotná akcelerace je zvuková kulisa, která ji doprovází. Mohutnou hnací sílu přenáší na vozovku vyspělý pohon všech kol quattro se samosvorným mezinápravovým diferenciálem Torsen, který za normálních podmínek rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu v poměru 40:60 %. V extrémních případech se přenáší až 85 % točivého momentu na zadní kola nebo až 65 % na přední kola. Šestistupňová převodovka Tiptronic patří sice mezi planetové samočinné převodovky s kapalinovým měničem, což nezní jako optimální specifikace pro sportovní automobil, ale v tomto případě se jedná o jednu z nejlepších převodovek svého druhu na trhu, a to jak rychlostí řazení, tak i inteligencí řídicího softwaru. Poklonu si zaslouží také podvozek, který se ve špičkovém provedení dodává s adaptivním tlumením a standardním systémem Dynamic Ride Control (DRC), u něhož jsou tlumiče diagonálně propojené olejovým vedením s regulačními ventily. Výsledkem je minimální boční naklánění a vysoká stabilita v zatáčkách a neuvěřitelně vysoký komfort pérování na špatných silnicích.

Pokud hledáte zaměstnání, portál AUTOJOB nabízí volná místa: lakýrník, elektrikář, karosář, automechanik, přejímací servisní technik, prodejce nových vozů…

\\\Detaily k aktuálním volným pozicím značky Audi v Praze\\\

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Mitsubishi Motors Česká republika
Mercedes-Benz
BMW Group Česká republika
Standox
Scania Czech Republic s.r.o.