Platforma, design karoserie, motory, převodovky a interiér – to vše je u druhé generace Jazzu nové, ale základní koncept s palivovou nádrží umístěnou pod předními sedadly zůstává stejný: na minimální ploše maximální vnitřní prostor. Novinka je sice v porovnání s předchůdcem, vyrobeným od roku 2001 v počtu více než dvou milionů kusů, o poznání větší, ale celková délka 3,9 m je stále minimálně o 10 cm kratší, než je tomu u většiny nových vozů segmentu B. Přesto se žádný z nich Jazzu nevyrovná v nabídce místa v interiéru, ani ve variabilitě uspořádání sedadel. Výrobce slibuje ještě prostornější interiér, zvláště více místa pro nohy na zadních sedadlech, a zavazadlový prostor o objemu 399 litrů, který může mít nově dvojitou podlahu. Zvětšení zavazadlového prostoru usnadňuje zdokonalený mechanismus skládání zadních sedadel Magic Seats. Nový Jazz má celkové rozměry 3900×1695×1525 mm, takže je o 55 mm delší a o 20 mm širší než předchůdce. Rozvor se zvětšil o 50 mm a rozchod kol vpředu/vzadu o 35/30 mm.
Úroveň bezpečnosti zvyšuje aplikace principů konstrukce bezpečnostní struktury karoserie Honda ACE (Advanced Compatibility Engineering), montáž aktivních opěrek hlavy na předních sedadlech a stabilizační systém VSA. Výrobce slibuje lepší jízdní vlastnosti díky delšímu rozvoru, širšímu rozchodu kol, většímu průměru ráfků a upravenému zavěšení, které však stále zůstává u přední nápravy typu McPherson a zadní klikové nápravy. Nové jsou oba zážehové motory s proměnným časováním ventilů i-VTEC. Menší jednotka 1,2 l nabízí výkon 66 kW/90 k, zatímco větší agregát o zdvihovém objemu 1,4 l poskytne 74 kW/100 k. Kombinovaná spotřeba EU má být jen 5,1 l/100 km, resp. 5,3 l/100 km. Oba motory se budou dodávat s pětistupňovou mechanickou převodovkou, pro větší motor bude na přání k dispozici šestistupňová automatizovaná skříň i-SHIFT, s níž spotřeba klesne na úroveň menšího motoru.