AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Interaction s.r.o.
Scania Czech Republic s.r.o.
Iveco Czech Republic, a.s.


Volkswagen Golf: 6. generace bestselleru

Volkswagen zveřejnil první oficiální fotografie šesté generace svého bestselleru, kterého bylo od roku 1974 vyrobeno více než 26 milionů kusů. Na český trh bude nový Golf uveden v lednu 2009.

„Šestá generace Golfu naprosto změní měřítka kvality a komfortu ve své třídě, protože zákazníkovi za jeho peníze nabídne více užitné hodnoty než kdykoli předtím,“ říká Prof. Dr. Martin Winterkorn, předseda představenstva společnosti Volkswagen AG. Nový Golf bude mít premiéru začátkem října na autosalonu v Paříži a ještě týž měsíc bude uveden na první evropské trhy. Česká republika bude následovat s mírným zpožděním začátkem příštího roku. V Německu je základní cena stanovena částkou 16 500 eur, český dovozce dosud cenu nestanovil.

Ačkoli se stylisticky šestá generace od páté nijak zvlášť neliší při pohledu zvenku ani uvnitř, pod plechovým hávem se ukrývá celá řada významných novinek, z nichž nejvíc jich naleznete pod kapotou a v konstrukci podvozku. Výrobce slibuje akustické vlastnosti a úroveň celkového komfortu, která boří zavedené hranice mezi segmenty. Všechny nabízené zážehové a vznětové motory již dnes splňují budoucí normu EU5 a v závislosti na kombinaci motoru a převodovky se zákazníci mohou těšit na snížení spotřeby paliva až o 28 % (v kombinovaném režimu EU).

Mezi inovativní technologie, dodávané ovšem patrně pouze na přání, patří automatická regulace odstupu ACC, adaptivní regulace podvozku DCC a parkovací asistent, který si umí změřit, zda je velikost volného parkovacího místa dostatečná, a v kladném případě převezme během parkovacího manévru za řidiče řízení. K bezpečnostní výbavě patří nově naladěný stabilizační systém ESP, vylepšená bezpečnostní struktura karoserie, sedm airbagů včetně kolenního a aktivní opěrky hlavy, které snižují riziko poranění krční páteře při nárazu zezadu.

Paleta vznětových motorů bude tvořena moderními jednotkami TDI s přímým vstřikováním common rail, dvěma vyvažovacími hřídelemi, filtrem pevných částic DPF a rozsahem výkonů od 66 kW/90 k do 125 kW/170 k. Zpočátku budou k dispozici verze 2.0 TDI o výkonu 81 kW/110 k a 104 kW/140 k. Výrobce u nich udává kombinovanou spotřebu 4,5 l/100 km, resp. 4,9 l/100 km. Při uvedení na trh budou mít zákazníci k dispozici také čtyři zážehové motory 1.4/59 kW (80 k), 1.6/75 kW (102 k), 1.4 TSI/90 kW (122 k) a 1.4 TSI/118 kW (160 k). Dokonce i posledně uvedená nejvýkonnější verze má spotřebovat v kombinovaném provozu pouze 6,3 l benzinu na 100 km (s DSG dokonce jen 6,0 l/100 km!). Kromě základních verzí budou všechny motory na přání k dispozici s automatizovanou dvouspojkovou převodovkou DSG se šesti nebo sedmi převodovými stupni, která tím v této modelové řadě zcela nahrazuje klasickou samočinnou převodovkou s kapalinovým měničem momentu.

Pokud hledáte zaměstnání, portál AUTOJOB nabízí volná místa: lakýrník, elektrikář, karosář, automechanik, přejímací servisní technik, prodejce nových vozů…

\Detaily k aktuálním volným pozicím značky Volkswagen v Praze na Proseku\, \v Praze na Smíchově\ a \v Olomouci\

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Siems & Klein
BMW Group Česká republika
Mercedes-Benz
Standox
Scania Czech Republic s.r.o.