AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
BusPoint
Siems & Klein
Mercedes-Benz


Suzuki Kizashi: příprava na velký krok

V japonštině vyjadřuje výraz kizashi údajně pocit, že „přichází něco skvělého“ nebo také předehru. A japonská firma Suzuki si ho zvolila za název pro trojici svých konceptů, které mají připravit půdu pro dosud největší osobní vůz vlastní konstrukce.

Jednotlivé koncepty se představily postupně loni na podzim na autosalonech ve Frankfurtu (Kizashi) a v Tokiu (Kizashi 2) a na letošním březnovém autosalonu v New Yorku (Kizashi 3). Účelem této série konceptů je připravit veřejnost na premiéru prvních velkých vozů segmentu D vlastní konstrukce v historii japonské firmy Suzuki, která sice patří mezi největší světové výrobce automobilů (firma Suzuki očekává, že ve fiskálním roce 2009 její roční produkce poprvé překročí hranici tří milionů vozů), ale dosud se specializovala především na kompaktní osobní a terénní vozidla. Nicméně Suzuki vidí příležitost k dalšímu svému rozvoji i v dosud opomíjených segmentech a zatím nepojmenovaná nová modelová řada vycházející z konceptů Kizashi bude prvním krokem tímto směrem. Za účelem její výroby se firma Suzuki dokonce rozhodla vybudovat v Sagaře svůj první nový japonský závod za posledních 25 let.

Koncepty Kizashi nejsou jen vstupenkou do segmentu D, ale současně také vyjadřují nový směr designu, který bude charakterizovat budoucí generaci všech automobilů Suzuki. Pro evropské zákazníky je zřejmě nejzajímavějším hned první koncept Kizashi v podobě sportovně střiženého kombi s inteligentním pohonem všech kol, šestistupňovou samočinnou převodovkou a nově vyvinutým čtyřválcovým turbodieselem pod kapotou. Stejnou technikou hnacího ústrojí s výjimkou motoru, kterým je zážehový vidlicový šestiválec o objemu 3,6 litru, je vybaven sportovní crossover Kizashi 2. Tento koncept naznačuje, že v plánu pro sériovou produkci je kromě sedanu a kombi rovněž provedení SUV, které bude větší než současná Vitara.

Nejblíže finálnímu sériovému provedení je třetí koncept Suzuki Kizashi 3. Tento čtyřdveřový sedan je určen především pro americký trh a jeho poháněcí ústrojí je stejné jako u crossoveru Kizashi 2. Všem třem konceptům je společný velmi dlouhý rozvor s krátkými převisy karoserie, jejíž délka 4,65 m je o poznání menší než například u současné generace Fordu Mondeo. Zatímco délka se pravděpodobně už příliš nezmění, bude mít sériové provedení na rozdíl od sportovně střižených konceptů zcela jistě menší šířku, vyšší střechu a menší kola. U základních verzí budou poháněná pouze kola přední nápravy, pohon všech kol se bude dodávat na přání a nabízené čtyřválcové a šestiválcové motory budou poskytovat skromnější výkony než u konceptu Kizashi 3 uváděných 221 kW/300 k. Vývoj čtyřválců Suzuki probíhá souběžně s vývojem nové modelové řady, ale u šestiválce se jedná o jednotku od General Motors, kterou Suzuki vyrábí v licenci v Japonsku a v současné době ji montuje pouze do velkého SUV XL-7 postaveného na platformě GM a vyráběného kanadským závodem Cami, společným podnikem GM a Suzuki.

Pokud hledáte zaměstnání, portál AUTOJOB nabízí volná místa: lakýrník, elektrikář, karosář, automechanik, přejímací servisní technik, prodejce nových vozů…

\Detaily k aktuálním volným pozicím značky Suzuki v Brně\

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




auto MOTOL BENI a. s.
Mercedes-Benz
Mitsubishi Motors Česká republika
BMW Group Česká republika
Interaction s.r.o.