Součástí širší řady pomocných robotů Toyota Partner jsou tři osobní roboti Toyota Winglet, které největší automobilka na světě představila začátkem srpna, přičemž o nich hovoří jako o kompaktní pomůcce pro zajištění každodenní mobility. Už první pohled i následné podrobnější seznámení se s technickým parametry robotů Winglet ovšem prozrazuje, že se vlastně jedná jen o poměrně skromnou japonskou variaci na téma známých dvoukolových dopravních prostředků Segway.
Jezdec, podobně jako u vozítka Segway, během jízdy stojí a rychlost jízdy ovlivňuje svým náklonem. Ve spodní části, jejíž plocha údajně nepřesahuje velikost archu papíru A3, je uložen elektromotor, dvě kola a senzory pro zajištění stability. Jízdu vpřed, vzad a otáčení uživatel ovládá pouhým přenášením váhy svého těla. Toyota vyvinula tři modely označované písmeny L, M a S. Odlišují se od sebe nejen designem, ale i jízdními vlastnostmi a uspokojováním různých osobních potřeb od praktických až po sportovní jízdu bez zapojení rukou. Jejich hmotnost je podle provedení 10 až 12 kg, největší rychlost 6 km/h a dojezdová vzdálenost 5 až 10 km. Dobití akumulátorů trvá přibližně hodinu.
Vývoj japonských napodobenin zatím ještě probíhá, ale už na podzim 2008 Toyota v Japonsku zahájí program praktických zkoušek, s jejichž pokračováním tato značka počítá i v průběhu příštího roku. Cílem tohoto programu je připravit potenciální zákazníky na plánované uvedení robotů Winglet na trh, které by mělo proběhnout v roce 2010. Již v roce 2007 Toyota představila v rámci podobného vývojového programu robota Mobiro pro přepravu osob vsedě.