Chevrolet Camaro je dobře známé jméno z dob, kdy ještě americkému trhu dominovala domácí „Velká trojka“. Camaro bylo poprvé uvedeno na trh jako sportovní kupé a kabriolet na podzim 1966 a mělo konkurovat neobyčejně úspěšnému typu Ford Mustang. Recept byl prostý: konstrukčně jednoduchý a cenově snadno dostupný automobil s atraktivním, sportovně laděným designem a výkonnými motory, které poháněly zadní kola. Celkem vznikly čtyři generace těchto vozů, jejichž výroba byla ukončena v roce 2002, kdy již více než tři desetiletí starý a nesčetněkrát modernizovaný technický základ nevyhovoval požadavkům nového tisíciletí.
Nedávno ovšem Chevrolet představil zcela novou pátou generaci. Navenek podle původního receptu, ale pod atraktivní karoserií Camara modelového roku 2010 se ukrývá moderní technika, takže s původním typem ze slavné historie „svalnatých vozů“ (muscle cars) donedávna největší automobilky na světě má nové Camaro společné jen název, pojetí a stylistickou inspiraci. Nový Chevrolet Camaro je postaven na nové globální platformě General Motors Zeta pro vozidla se zadním pohonem (Holden VE Commodore/Ute, Pontiac G8). V nabídce budou modely LS a LT, poháněné moderním motorem 3.6 V6 s přímým vstřikováním benzinu o výkonu 224 kW/305 k, a verze SS, pod jejíž kapotou bude „bublat“ tradiční „tyčkový“ osmiválec v objemové variantě 6,2 litru o výkonu 299 kW/407 k (typ L99, vychází konstrukčně z typu LS3) až 315 kW/429 k (typ LS3 jako v Corvette). Zákazník bude mít na výběr šestistupňovou mechanickou nebo samočinnou převodovku. Zatímco motor LS3 se pojí s manuálně řazenou převodovkou, mají osmiválce L99 samočinnou převodovku a jsou vybavené systémem Active Fuel Management s vypínáním poloviny válců pro úspornější provoz při jízdě s minimálními nároky na výkon.
Na rozdíl od minulých generací Chevroletu Camaro, které se až do konce výroby v modelovém roce 2002 spoléhaly na jednoduchou konstrukci podvozku s tuhou zadní nápravou, se může nové Camaro pochlubit moderním podvozkem s víceprvkovou zadní nápravou, který je plně na výši své doby. Nechybí stabilizační systém, u modelu SS se sportovním a závodním režimem, robustní brzdová soustava a široký výběr kol s průměrem ráfků 18, 19 nebo 20 palců. Atraktivní design vozu je velmi zdařilou moderní interpretací typických stylistických prvků vozů Camaro, což platí ve stejné míře jak pro exteriér, tak pro čtyřmístný interiér. Klasické proporce sportovního kupé (kabriolet bude představen později) tvoří dlouhá kapota vycházející ze zašpičatělé přídě a krátká vysoká záď, pod jejímž víkem se ukrývá dostatečně velký zavazadlový prostor o objemu 320 litrů. O bezpečnost se stará šest airbagů – dvojice čelních a bočních pro přední sedadla a okenní airbagy pro cestující vpředu i vzadu.
Prodej nového Camara začne v zámoří v prvním čtvrtletí 2009 a od roku 2010 by se Camaro mělo oficiálně dovážet také do Evropy. Nelze ovšem jednoznačně říci, zda se jedná o americký vůz. V USA vznikl pouze jeho design. Vývoj techniky měla na starosti australská větev GM, testování probíhalo na silnicích celého světa a výroba byla svěřena kanadskému závodu GM v Oshawě. I v tomto ohledu je tedy nový Chevrolet Camaro veskrze moderní. Mezi konkurenty na americkém trhu bude patřit například Dodge Challenger, Hyundai Genesis Coupé a nástupci současných vozů Ford Mustang a Nissan 350Z.