Vývoj tohoto vozu probíhal pod kódovým označením „Project Eagle“ a je to první ze tří nových modelů pětiletého strategického plánu rozvoje slavné britské automobilky, který Mike Kimberley, výkonný ředitel společnosti Group Lotus plc, ohlásil v říjnu 2006. Podle něj by měl v roce 2010 Lotus vyrábět rodinu tří různých sportovních vozů: model Elise a od něj odvozené typy Exige a Europa, nové kupé Evora 2+2 a připravovaný supersportovní vůz s motorem uprostřed. Motor uprostřed má také právě představená Evora, která se bude vyrábět kromě provedení s 2+2-místným interiérem také ve dvoumístné verzi s úložným prostorem místo zadních sedadel. Pohon zadních kol obstarává upravený vidlicový šestiválec Toyota s objemem 3,5 litru a výkonem 206 kW/280 k, což by mělo při hmotnosti jen 1350 kg dostačovat k působivým jízdním výkonům.
Lotus Evora má přilákat novou klientelu, a tak je tento vůz mnohem praktičtější a komfortnější než stávající čtyřválcové modely britské značky. Přesto si v základních rysech zachovává tradiční přístup Colina Chapmana k automobilové konstrukci v podobě kompaktní a lehké stavby, která je skvělým základem pro účinnou dynamiku a výtečné jízdní vlastnosti. Prodej začne na jaře 2009 a každý rok by mělo ve východoanglickém Hethelu vznikat jen 2000 těchto vozů. Lotus již prozradil, že kromě již představeného uzavřeného kupé se můžeme těšit i na otevřené provedení.