Termín čtyřdveřové kupé si sice protiřečí, protože kupé má pouze dvoje boční dveře, ale charakter nového vozu Volkswagen Passat CC vystihuje vcelku dobře, neboť střecha tohoto elegantního sedanu je o poznání nižší a její oblouk dynamičtější než u klasických sedanů Volkswagen Passat, takže do jisté míry může připomínat sportovní kupé. Není to ovšem myšlenka originální. Mercedes-Benz vyrábí totiž podle stejného vzoru již více než čtyři roky modelovou řadu CLS, která vychází ze sedanů Třídy E. Nicméně Volkswagen nehodlá soupeřit s třícípou hvězdou, nýbrž chce nabídnout svým zákazníkům stylisticky atraktivnější a luxusněji pojatou alternativu své klasické kolekce ve střední třídě.
Nabídka na českém trhu začíná na částce 779 900 Kč, za kterou lze pořídit model Passat CC vybavený motorem 1.8 TSI o výkonu 118 kW/160 k a šestistupňovou mechanickou převodovkou. Trochu větší dynamiku slibuje o 29 kW/40 k výkonnější dvoulitr TSI nabízený alternativně se samočinnou převodovkou Tiptronic. Pokud raději čerpáte do svého vozu naftu, budete mít na výběr ze dvou výkonových stupňů nového common railu 2.0 TDI (103 a 125 kW/140 a 170 k). V obou případech se můžete rozhodnout mezi klasickým manuálním řazením nebo pohodlnou převodovkou DSG, která si zachovává účinnost mechanické převodovky a současně poskytuje komfort na úrovni nejlepších samočinných převodovek. Základní cena všech čtyřválcových modelů se drží pod hranicí jednoho milionu korun.
Vrcholem řady je pak šestiválec 3.6 FSI o výkonu 221 kW/300 k s pohonem všech kol 4Motion a převodovkou DSG, jehož základní cena je 1 075 700 Kč. Základní výbava čtyřmístných modelů Passat CC je bohatá a zahrnuje řadu prvků, které se pro klasický Passat nedodávají vůbec nebo jen za příplatek. K zajímavým novinkám patří například speciální pneumatiky Continental ContiSeal na sedmnáctipalcových litých kolech. Ochranná vrstva na vnitřní straně plášťů dokáže ihned zacelit trhlinu způsobenou předmětem o průměru až 5 mm, a tím zabránit úniku vzduchu z pneumatiky. Další technickou inovací je aktivní systém Lane Assist pro udržování vozu ve svém jízdním pruhu a podvozek s adaptivním tlumením DCC. K paletě nabízených asistenčních systémů řidiče patří rovněž adaptivní tempomat ACC s automatickou regulací odstupu a automatický parkovací asistent Park Assist, který najde vhodnou mezeru pro parkování a během parkovacího manévru za řidiče převezme řízení. Výrobu sedanů Volkswagen Passat CC zajišťuje německý závod Emden.