V současnosti má pevnou skládací střechu značný počet vyráběných kabrioletů, ale cesta tohoto konstrukčně náročného řešení k současné oblibě byla trnitá. Průkopníkem skládací ocelové střechy pro automobily s otevřenou karoserií se stala již ve třicátých letech minulého století francouzská značka Peugeot, která v té době vyráběla několik typů s doplňovým označením Eclipse. Stejným druhem střechy byl v letech 1957–59 vybaven také americký Ford Skyliner, ale pak následovala dlouhá pauza. Až v polovině devadesátých let se na americkém trhu objevil kabriolet Mitsubishi 3000GT Spyder vybavený ocelovou skládací střechou od kalifornské firmy ASC. Skutečný průlom přišel ovšem až v roce 1997, kdy Mercedes-Benz uvedl na trh svůj kompaktní roadster SLK. Peugeot následoval o tři roky později s mnohem „lidovějším“ malým kabrioletem 206 CC, jehož prodejní úspěchy přesvědčily o potenciálu tohoto konceptu mnoho dalších automobilových výrobců. Výsledkem toho je, že zájemci o kabriolet nyní upřednostňují ocelovou skládací střechu před klasickou plátěnou.
Nejnovější kabriolet s pevnou skládací střechou bude mít světovou premiéru na stánku Peugeotu na říjnovém autosalonu v Paříži. Jedná se o typ 308 CC, který nahradí ve výrobním programu úspěšný Peugeot 307 CC. Do května 2008 vyrobila francouzská automobilka 174 500 těchto čtyřmístných kabrioletů (menších typů 206 CC a 207 CC vzniklo ke stejnému datu 457 500 vozů). Ze všech karosářských variant modelové řady Peugeot 308 je nový kabriolet 308 CC bezpochyby nejvýraznější osobností, kterou dává tento vůz najevo i v interiéru, kde na čtyřčlennou posádku čekají anatomicky tvarovaná sedadla s integrovanými opěrkami hlavy, do nichž jsou v úrovni krku zabudované výdechy topné soustavy zpříjemňující jízdu v chladnějším počasí. Ovládání střechy je plně automatické, přičemž proměna z dynamického kupé na elegantní kabriolet či opačně proběhne za 20 sekund. Během transformace uzavřeného vozu na otevřený se zmenší objem zavazadlového prostoru z 403 na 226 litrů. Zpočátku budou v nabídce dva motory, oba s přímým vstřikováním paliva a přeplňováním turbodmychadlem: zážehová jednotka 1.6 THP s výkonem 110 kW/150 k a o 7 kW/10 k slabší turbodiesel 2.0 HDI. Na vysoké úrovni je pasivní bezpečnost posádky, což dokládají první hlavové airbagy pro kabriolet na světě. Za zadními sedadly jsou samozřejmě vystřelovací ochranné oblouky pro případ převrácení vozidla.