AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Iveco Czech Republic, a.s.
Auto Fit, spol. s r.o.
BusPoint


Citroën C3 Picasso: výroba v Trnavě

Rodina Picassů se rozrůstá. Po typech Xsara Picasso a C4 Picasso přichází Citroën s menším velkoprostorovým vozem nazvaným C3 Picasso. Jeho výrobu zajistí slovenský závod koncernu PSA v Trnavě.

Výstavní premiéra Citroënu C3 Picasso se odehraje začátkem října na autosalonu v Paříži a prodávat se tato pozoruhodná novinka začne v prvním čtvrtletí roku 2009. Svou délkou 4080 mm a šířkou 1730 mm se C3 Picasso pohybuje na horní hranici hatchbacků segmentu B, ale výškou 1620 mm dává najevo svou příslušnost k minivanům. Dlouhý rozvor s koly umístěnými co nejblíže k rohům karoserie, krátká příď a svisle zakončená záď naznačují dokonalé využití obestavěného prostoru pro pět cestujících a jejich zavazadla. Základní objem zavazadlového prostoru dosahuje úctyhodné hodnoty až 500 litrů. Slůvko „až“ naznačuje, že zadní sedadla jsou podélně posuvná v rozsahu 150 mm, takže výrobcem uváděná hodnota platí pro zcela vpřed posunutá zadní sedadla. Samostatná zadní sedadla se snadno skládají, čímž lze vytvořit rovnou ložnou plochu, kterou je možné ještě víc prodloužit sklopením opěradla sedadla spolujezdce.

Nezvykle ztvárněná přístrojová deska pokračuje v avantgardním stylu značky, ale volant nemá na rozdíl od mnoha typů této francouzské automobilky pevný střed s ovládacími prvky pro téměř všechny vozidlové systémy. Uprostřed je na vrchu přístrojové desky umístěn panel s digitálními displeji přístrojů, nicméně skloněná středová konzola zakončená řadicí pákou je svým vzhledem opět veskrze konvenční. Podobně jako u modelu C4 Picasso zlepšují tenké střešní sloupky čelního okna výhled z vozu. Pro značku Citroën je již typická nabídka panoramatického skleněného střešního okna, díky němuž se celková prosklená plocha zvětší na 4,52 metru čtverečních. Citroën C3 Picasso se bude vyrábět se dvěma zážehovými motory 1.4 VTi (70 kW/95 k) a 1.6 VTi (88 kW/120 k) a se dvěma vznětovými motory 1.6 HDI (66 kW/90 k a 80 kW/109 k). Výkonnější varianta turbodieselu bude standardně vybavena filtrem pevných částic FAP. Nízké emise oxidu uhličitého u vznětových motorů jim vynesly nárok na označení logem Airdream, jímž výrobce odlišuje modely, které jsou údajně nejšetrnější k životnímu prostředí.

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Scania Czech Republic s.r.o.
BMW Group Česká republika
auto MOTOL BENI a. s.
BOSCH
Siems & Klein