Pohledná Dacia Sandero přijíždí na náš trh z rumunského závodu v Pitesti s tříletou zárukou (za necelých 5000 Kč ji lze prodloužit na 5 let s omezením 100 tisíc km) a poměrně nízkými cenami. Stejně jako Logan je i pětimístné Sandero vcelku prostorným automobilem, do jehož interiéru se nastupuje čtyřmi bočními dveřmi. Poněvadž se jedná o hatchback, otvírá přístup do zavazadlového prostoru se základním objemem 320 litrů rozměrné výklopné víko. Zadní sedadla mají asymetricky dělená opěradla pouze ve vozidlech s nejvyšším stupněm výbavy Lauréate, který poznáte na první pohled podle chromované ozdobné lišty umístěné podél horního okraje přední masky chladiče a bočních ochranných lišt lakovaných v barvě vozu. Nejlevnější Sandero Access láká sice nízkou cenou, ale jeho základní výbava nedosahuje zcela úrovně, kterou lze čekat od moderního automobilu. V ceně je sice zahrnutý airbag pro řidiče a protiblokovací brzdový systém ABS, avšak za airbag spolujezdce a boční airbagy pro přední cestující požaduje Dacia příplatky ve výši 8000 Kč, resp. 4500 Kč. Je však chvályhodné, že lze tyto důležité prvky pasivní bezpečnosti alespoň dokoupit. U základního modelu se ovšem budete muset obejít bez hydraulického posilovače řízení, výškově nastavitelného volantu, recirkulace vzduchu topné a ventilační soustavy a mnoha dalších, dnes již běžných prvků výbavy. Dražší modely jsou sice lépe vybavené, ale ani od nich nelze čekat žádné zázraky. Stabilizační systém ESP se například vůbec nedodává.
Dacia Sandero je tedy určena především pro nenáročné motoristy, kteří dávají přednost výhodám nového automobilu, ale nejsou ochotni vydávat zbytečně vysoké částky za funkce a výbavu, která často přímo nesouvisí s elementární funkcí automobilu, a tou je prostá přeprava cestujících a jejich zavazadel z místa A do místa B. A Dacia Sandero má pro uspokojivé plnění tohoto elementárního účelu velmi dobré předpoklady. Základem prostorného interiéru je relativně dlouhý rozvor náprav 2588 mm kombinovaný s vnějšími rozměry 4020×1746×1534 mm. Cenově tedy Sandero konkuruje vozům segmentu A, ale rozměrově se vyrovná největším hatchbackům segmentu B. Oba nabízené motory jsou zážehové osmiventilové čtyřválce kombinované s pětistupňovou mechanickou převodovkou. „Čtrnáctistovka“ je vyladěná na výkon 55 kW/75 k a Sandero s tímto motorem dosahuje největší rychlosti 161 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h za 13 s a kombinované spotřeby EU 7,0 l/100 km. Jen o 0,2 l/100 km žíznivější je motor 1.6 o výkonu 66 kW/90 k, který Sanderu zajišťuje největší rychlost 174 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,5 s.