Pro největšího výrobce motocyklů na světě je to již páté celkové vítězství v historii ankety Motocykl roku v ČR. Po dvou vítězstvích mají na kontě značky BMW a Suzuki a jeden vavřín zatím získaly značky Kawasaki, KTM a Yamaha. V anketě Motocykl roku v ČR ovšem nejde jen o celkového vítěze. Nominované motocykly jsou rozdělené do šesti kategorií za účelem samostatného hodnocení vzájemně porovnatelných strojů. Vítěze v jednotlivých kategoriích určuje kombinace výsledků hlasování veřejnosti a dvaadvacetičlenné odborné poroty. Celkovým vítězem a tedy nositelem titulu Motocykl roku v ČR se stává motocykl, který dostane absolutně největší počet hlasů. Kromě Hondy, která s typem CB1000R zvítězila v kategorii Naked bikes i v celé anketě a s typem CBR1000RR Fireblade v kategorii sportovních silničních motocyklů, tak byly oceněné i stroje dalších značek.
Motocykl roku 2008 v ČR můžete pořídit za 255 tisíc Kč a za tuto částku dostanete výkonný stroj, který na silnici jen tak někdo nepřehlédne. Přídi dominuje trojúhelníkový světlomet, na nějž stylově navazuje kompaktní minikapotáž. K jedinečnému vzhledu přispívá jednostranná kyvná zadní vidlice a mohutný krátký výfuk na pravé straně. Litrový čtyřválec poskytuje největší výkon 92 kW/125 k. Ještě více adrenalinu čeká fanoušky superbiků za řídítky nové Hondy CBR1000RR Fireblade o výkonu 131 kW/178 k. Tato novinka s cenovkou 349 900 Kč má v porovnání s předchůdkyní kompaktnější rozměry, citelně nižší hmotnost a maximální otáčky motoru zvýšené na 13 000 ot./min.
Kategorii skútrů a mopedů ovládla sportovně střižená Yamaha T-Max 500, poháněná „půllitrovým“ dvouválcovým motorem o výkonu 32 kW/44 k. To je dost síly i pro vyjížďku mimo město, na níž se o jízdní komfort stará samočinná bezestupňová převodovka s variátorem. Základní cena Yamahy T-Max 500 je pro český trh stanovena na 219 tisíc Kč.
Nejlepší nové enduro (včetně cestovních) na českém trhu je podle hlasující veřejnosti a odborné poroty BMW R 1200 GS. Tento stroj, vyráběný v Berlíně, patří mezi bestsellery mnichovské značky a vloni na podzim prošel významnou modernizací, která změnila jeho vzhled a zlepšila výkonovou charakteristiku dvouválce boxer o objemu 1170 ccm spojeného s přepracovanou šestistupňovou převodovkou. Inovacím se nevyhnul ani podvozek, který se může pochlubit na přání dodávanou elektronickou regulací odpružení Enduro ESA s odlišnými režimy pro silnici a terén (každý z nich umožnuje volbu několika dalších charakteristik pro různé podmínky). Počátky tohoto zajímavého motocyklu s výbornými schopnostmi pro jízdu jak v terénu, tak na silnici, lze vysledovat až do roku 1980, kdy mělo premiéru BMW R 80 G/S, první model této řady. Současný pokračovatel této dlouhé tradice se může pochlubit výkonem 77 kW/105 k, podle údajů výrobce zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,3 s, dosahuje největší rychlosti přes 200 km/h a na českém trhu stojí 315 800 Kč. Zadní kolo je poháněno kardanovým hřídelem, emise čistí řízený trojčinný katalyzátor a za příplatek zajišťuje bezpečné brzdění vypínatelná protiblokovací soustava Integral ABS.
Milovníci americké individuality nezůstanou zajisté chladní při pohledu na moderně střižený Harley-Davidson FXCW Softail Rocker. V anketě Motocykl roku 2008 v ČR obsadil tento stroj první místo v kategorii chopperů. Softail Rocker je působivou moderní interpretací klasického designu motocyklů Harley-Davidson a dokáže zaujmout řadou překvapivých detailů. Odpružení zadního kola je například šikovně zakryté před zraky kolemjdoucích, takže to vypadá, jako by zadní kolo bylo s rámem motocyklu pevně spojeno. Zdrojem typického zvuku je vzduchem chlazený dvouválec do V o objemu 1584 ccm. Základní Softail Rocker přijde na 466 799 Kč, dvoumístná varianta je přibližně o dalších 60 tisíc Kč dražší.
Králem cestovních silničních motocyklů byla pro letošní rok v České republice vyhlášená Kawasaki 1400GTR. Motor tohoto stroje vychází z typu ZZR1400, ale konstruktéři snížili největší výkon ze 149 kW/203 k na 114 kW/155 k a zaměřili se na zlepšení zátahu v nízkých a středních otáčkách instalací u motocyklových motorů neobvyklého proměnného časování sacích ventilů. Další novinkou je systém KIPASS, jenž umožňuje startování tlačítkem bez použití klíčku. Klíček stačí mít jen u sebe, například v kapse. Bezpečnost jízdy hlídá automatické sledování tlaku v pneumatikách. Bohatá výbava s objemnými kufry, elektricky nastavitelný čelní štít z plexiskla (i za jízdy) a suverénní výkon velkoobjemového motoru jsou těmi správnými ingrediencemi pro příjemné cestování na dlouhé vzdálenosti. Kawasaki 1400GTR stojí na českém trhu 439 tisíc Kč.