Se sériovým Aygem má Aygo Crazy Concept společné vlastně jen základní linie designu. Veškeré útroby vozu jsou zcela přepracované nebo přímo vyměněné. Zatímco tedy karoserie navzdory rozsáhlým úpravám zvenku ještě zřetelně připomíná malé městské vozy vyráběné v kolínském závodě TPCA, nezůstal pod vnější slupkou kámen na kameni. Dalo by se říci, že Aygo Crazy je motokárou s dveřmi a střechou. Radosti z jízdy nestojí v cestě ani posilovač řízení, ani elektronické stabilizační a protiblokovací systémy. Uvnitř čekají na dvoučlennou posádku sportovní skořepinová sedadla se čtyřbodovými bezpečnostními pásy. Dalším bezpečnostním prvkem je robustní ochranná bezpečnostní klec.
To nejlepší se ovšem neskrývá pod přední kapotou, ale za oběma sedadly, kde je uložený přeplňovaný čtyřválec o objemu 1.8 VVT-i, jehož maximální výkon 147 kW/200 k dosahovaný při 6700 ot./min a největší točivý moment 240 N.m při 3400 ot./min se přenáší na zadní kola přes pětistupňovou mechanickou převodovku. Stejně jako většina komponentů poháněcího ústrojí pochází i zavěšení všech kol z poslední generace sportovního typu MR2 Roadster, takže vpředu i vzadu jsou vzpěry McPherson se spodními příčnými rameny. Rozchod kol vpředu i vzadu je přibližně o 25 mm větší než u standardního Ayga, přičemž v rozšířených blatnících vznikl prostor pro sedmnáctipalcová kola s pneumatikami 225/45 R 17 od firmy Goodyear. Tlumení zajišťují nastavitelné tlumiče Tein a brzdění probíhá v režii kotoučových brzd s vnitřním chlazením o průměru 328 mm vpředu a 280 mm vzadu. Plně provozuschopné „šílené“ Aygo váží jen 1050 kg, takže lze počítat se zrychlením z 0 na 100 km/h za 5,75 s a s největší rychlostí přes 200 km/h. Ovšem důležitější než tyto parametry je schopnost reagovat promptně na povely řidiče. Žel k sériové výrobě zatím Toyotě chybí dostatek odvahy…