Úspornější a výkonnější. Takové je heslo modernizovaného Porsche 911 (modelová řada 997). Za jeho uskutečněním stojí především nově vyvinuté motory s přímým vstřikováním benzinu a zcela nová dvouspojková automatizovaná převodovka PDK (Porsche Doppelkupplungsgetriebe), která se dodává na přání a ve výrobním programu u těchto modelů nahrazuje dosavadní samočinnou planetovou převodovku Tiptronic S s kapalinovým měničem. Vzadu uložené motory pohánějí nadále zadní kola a mají zdvihový objem 3,6 litru u základního modelu 911 Carrera, resp. 3,8 litru u ostřejšího 911 Carrera S. Kombinovaná spotřeba paliva, a tím i emise CO2, klesla až o 15 %. Nejúspornější Porsche 911 Carrera s převodovkou PDK spotřebuje v kombinovaném režimu EU jen 9,8 l/100 km, ačkoli jeho výkon vzrostl o 16 kW (20 k) na současných 254 kW (345 k). Modely Carrera S jsou výkonnější dokonce o 23 kW (30 k) a jejich výkon 283 kW (385 k) tak umožňuje modelu Carrera S Coupé překonat hranici 300 km/h.
Převodovka PDK je sedmistupňová. Jejím kouzlem je působivá kombinace komfortu samočinné převodovky s kapalinovým měničem a rychlosti řazení sekvenčních převodovek závodních strojů. Princip činnosti převodovky PDK je jednoduchý. V podstatě se jedná o dvě samostatné převodovky v jedné skříni (jedna se sudými převodovými stupni, druhá s lichými), z nichž každá má přiřazenou vlastní spojku. Zařazený převodový stupeň mají v každém okamžiku obě převodovky, ale sepnutá je jen jedna ze spojek. Řazení pak není řazením v pravém slova smyslu, nýbrž pouhým souběžným rozepnutím jedné a sepnutím druhé spojky. Přesah spínání a rozepínání obou spojek zaručuje, že během „řazení“ nikdy nedojde k přerušení toku hnací síly. Převodovku s tímto principem vyvinula automobilka Porsche již před čtvrt stoletím, ale tehdy pouze pro nasazení v motoristickém sportu. Na potřebnou úroveň pro sériovou výrobu se tato převodovka dostala až díky nejmodernější řídicí elektronice, jejíž adaptivní programy umožňují volit optimální strategie řazení a ovládání spojek pro různé podmínky, přičemž řidič se může rozhodnout, zda řazení přenechá zcela v rukou elektronického „mozku“, nebo bude řadit manuálně pákou voliče či páčkami na volantu. Porsche slibuje kromě zvýšeného jízdního komfortu také nižší spotřebu paliva a o několik desetin sekundy rychlejší sprint z 0 na 100 km/h (Carrera S s PDK a zvláštní výbavou Sport Chrono Plus ho zvládne za 4,3 s).