AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Siems & Klein
Iveco Czech Republic, a.s.
Interaction s.r.o.


Gumpert Apollo se prodává i v Praze!

„Vždycky jsem si přál mít vůz, který disponuje díky mnoha aerodynamickým efektům tak velkou přítlačnou sílou, že by v tunelu mohl jet velkou rychlostí po jeho stropě. Toto auto to umí,“ říká Roland Gumpert o svém dvoumístném supersportovním stroji Apollo.

Roland Gumpert, bývalý dlouholetý vedoucí pracovník sportovního oddělení Audi Sport, si své přání splnil a máte-li podobné touhy, pak nemusíte cestovat do Altenburgu mezi Chemnitzem a Lipskem, kde sídlí mladá firma Gumpert Sportwagenmanu­faktur GmbH, ale stačí navštívit nedávno otevřené reprezentativní zastoupení této značky v Praze, v Osadní ulici 32. Tam se můžete seznámit s prvním typem značky Gumpert, jímž je dvoumístný supersportovní stroj Apollo. Tento exkluzivní vůz pro movité milovníky rychlých kol sice získal homologaci pro provoz na veřejných komunikacích, ale konstrukcí i svými vlastnostmi má mnohem blíž k závodním strojům než k běžným cestovním automobilům. Hlavním hlediskem je rychlost.

Jeho výroba je ovšem postavena na zcela opačném principu než na rychlosti. Při základní ceně 260 tisíc eur bez daní se jedná o kusovou výrobu na zakázku se značným podílem ruční práce. Komu se zdá být největší výkon motoru Audi V8 4.2 Bi-Turbo ve výši 478 kW/650 k nedostatečným (navzdory pohotovostní hmotnosti jen 1200 kg), ten může zvolit za nemalé příplatky výkonnější provedení, vyladěná na 515 kW/700 k, resp. 588 kW/800 k, která jsou také standardní součástí obsáhlých paketů Apollo Sport (příplatek 84 200 eur), resp. Apollo Race (příplatek 129 tisíc eur). Rozsah výbavy a technické specifikace podléhají dalekosáhle individuálním požadavkům zákazníka. Ten si může kromě uspořádání interiéru (nastupuje se do něj vzhůru výklopnými dveřmi), charakteristiky podvozku a aerodynamického řešení karoserie dokonce i určit, jaké převody bude mít šest stupňů plně synchronizované sekvenční převodovky CIMA a jaký bude stálý převod zadní poháněné nápravy vybavené samosvorným diferenciálem Torsen, aby byl zajištěn přenos hnací síly na vozovku i v méně příznivých podmínkách. Krátké zpřevodování podporuje maximální zrychlení, zatímco dlouhé zpřevodování umožňuje dosažení vysoké rychlosti, podle údajů výrobce až 360 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za pouhé tři sekundy a dvousetkilometrovou rychlost Apollo pokoří za necelých 9 sekund. Zbývá už jen zkusit tu jízdu hlavou dolů po stropě tunelu…

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




BOSCH
auto MOTOL BENI a. s.
Iveco Czech Republic, a.s.
BMW Group Česká republika
Mitsubishi Motors Česká republika