Stupně výbavy Base a Dynamique se musejí spokojit s konvenčním odpružením s ocelovými vinutými pružinami, jehož nastavení má údajně uspokojit sportovněji zaměřené řidiče. Tato cílová skupina ale má zpravidla v hledáčku produkty jiných značek, a tak se mnohem spíše jedná o poněkud nešikovné marketingové zastření skutečného důvodu pro tento krok, jímž nemůže být nic jiného než snižování výrobních nákladů. Pokud však odhlédneme od této vady na kráse, pak nová generace Citroënu C5 nabízí opět nezaměnitelný design a řadu zajímavých inovací a komfortních prvků. Český dovozce automobilů Citroën uvedl na náš trh obě karosářské verze sedan a kombi. V případě sedanu se však již nejedná o provedení s výklopnou zádí, která se otvírá včetně zadního okna, ale o klasický tříprostorový sedan se skromným víkem, po jehož otevření vznikne otvor nevhodný pro nakládání velmi rozměrných předmětů. Na druhé straně oproti liftbackům má sedan se stupňovitou zádí zpravidla výhodu o něco větší tuhosti karoserie, což se pozitivně projevuje v úrovni jízdních vlastností a bezpečnosti.
Vnější rozměry i rozvor jsou v porovnání s předchůdcem o poznání větší, takže velkorysá nabídka místa na všech sedadlech není překvapivá. Při pohledu zvenčí i do interiéru, v němž nechybí typický volant s pevným středem a sdruženými ovladači, je patrné, že design hraje pro značku Citroën velkou roli. Výbava je poměrně bohatá již v základním provedení Base se zaváděcí cenou 594 900 Kč (zážehový motor 1.8 16V). Zahrnuje totiž čelní, boční a hlavové airbagy, kolenní airbag pro řidiče, stabilizační systém ESP, přídavné odbočovací světlomety, autorádio s přehrávačem CD/MP3 a šesti reproduktory a automatickou klimatizaci. Kdo nehledí tolik na výslednou cenu, která může u plně vybavených modelů hravě přesáhnout hranici jednoho milionu korun, ten si může dopřát interiér čalouněný kůží, elektrické seřizování polohy předních sedadel s pamětí, masážní funkci v bederní oblasti sedadla řidiče, natáčecí bi-xenonové světlomety, parkovacího asistenta (měří délku volných mezer pro zaparkování, ale parkovat neumí) nebo systém AFIL, který řidiče upozorňuje v případech, kdy vůz začne neúmyslně vyjíždět ze svého jízdního pruhu.