Nejnovější výsledky nárazových zkoušek Euro NCAP se týkají modelových řad Audi A4, Škoda Superb, Citroën Berlingo, Ford Kuga, Volkswagen T5 Caravelle, Hyundai i10 a Seat Ibiza. Potěšující zprávou je velmi dobrá úroveň pasivní bezpečnosti u všech testovaných vozů, z nichž čtyři dosáhly dokonce na maximální hodnocení pěti hvězdičkami. Citroën Berlingo, Volkswagen T5 Caravelle a Hyundai i10 dostaly čtyři hvězdičky v hodnocení bezpečnosti dospělých osob na předních sedadlech při čelním a bočním nárazu. Kromě Volkswagenu T5, který byl na trh uveden již na přelomu let 2002 a 2003, se jedná o zcela nové konstrukce představené v průběhu loňského nebo letošního roku.
Ačkoli Euro NCAP kladně hodnotí rovněž vysokou úroveň pasivní bezpečnosti dětí (všechny typy si v tomto kole zasloužily čtyři hvězdičky; maximálního počtu pěti hvězdiček ovšem ještě žádný výrobce nedosáhl), vyjadřuje současně znepokojení nad výsledky nedávného průzkumu, v němž vyšlo najevo, že ačkoli většina rodičů již pochopila důležitost přepravy svých dětí v dětských sedačkách, dochází v praxi ve více než 60 % případů k chybné instalaci a zajištění dětského zádržného systému. V případě nehody pak samožřejmě nelze čekat stoprocentní ochranu přepravovaného dítěte a strmě stoupá riziko vážných poranění.
Nepříliš velké pokroky registrují výsledky Euro NCAP v oblasti ochrany chodců. Pouze tři ze sedmi testovaných vozů dosáhly na tři hvězdičky. Je s podivem, že nejlepší v tomto ohledu byly malé vozy Hyundai i10, Seat Ibiza a dokonce i robustní SUV Ford Kuga. Jednotlivé modelové řady dosáhly následujících výsledků (počet hvězdiček za bezpečnost dospělých osob na předních sedadlech/bezpečnost dětí/bezpečnost chodců; čím vyšší počet hvězdiček, tím vyšší úroveň bezpečnosti):
Hyundai i10 4/4/3
Seat Ibiza 5/4/3
Audi A4 5/4/2
Škoda Superb 5/4/2
Citroën Berlingo 4/4/2
Volkswagen T5 4/4/1
Ford Kuga 5/4/3