Pro blízkou budoucnost Honda definovala tři kroky nezbytné k dosažení stanovených cílů. Prvním je posílení pozice v odvětví motocyklů, dalším je inovace automobilové výroby v Japonsku a nakonec nová strategie pro rozšíření hybridních vozů do nových segmentů trhu. Honda, která prodává na celém světě kolem 13 milionů motocyklů ročně, letos slaví padesáté výročí od zahájení výroby legendárního motocyklu Super Cub. Za tu dobu již celkové prodeje této řady přesáhly hranici 60 milionů kusů. Honda v současnosti vyrábí přibližně 60 různých jednostopých typů a stavbou nového závodu Kumamoto zcela přetváří způsob jejich výroby s cílem dosáhnout nové úrovně efektivity a flexibility. Velký důraz je kladen také na ekologický provoz: zvýšením podílu obnovitelných zdrojů energie se podařilo snížit emise oxidu uhličitého o pětinu. Do konce roku 2010 budou téměř všechny motory motocyklů Honda vybaveny vyspělým vstřikováním paliva PGM-FI (Programmed Fuel Injection). Většího rozšíření se u motocyklů Honda dočká také ABS a airbag. Jako technologické novinky hodlá Honda v blízké budoucnosti uvést pro motocyklové motory vypínání válců VCM (Variable Cylinder Management), které výrazně sníží spotřebu paliva, a pokrokový protiblokovací systém C-ABS citelně zlepšující stabilitu při prudkém brzdění.
Značné změny připravuje Honda také v automobilovém odvětví. V Japonsku projde modernizací výrobní závod Hamamatsu a v následujících třech letech zahájí provoz tři nové továrny (Yachiyo Industry pro výrobu minivozů, Yorii pro výrobu automobilů a nová motorárna v Ogawě). Mimo území Japonska se staví nový závod v Indianě (USA), motorárna v Kanadě a druhý výrobní závod v Thajsku. Klíčovou roli v této reformě bude hrát motorárna v Ogawě, která zahájí činnost v první polovině roku 2009 a automobilový výrobní závod v Yorii (od roku 2010). V Ogawě se bude vyrábět nová generace vysokovýkonných motorů splňujících nejpřísnější ekologické požadavky. Pokrokové výrobní technologie umožní hromadnou výrobu nejrůznějších druhů motorů: zážehových i vznětových, řadových i vidlicových. Honda slibuje, že na výrobu jednoho automobilu v Yorii bude vynakládat o 30 % méně energie než v současném závodě v Sayamě. Začátkem příštího roku uvede Honda na japonský, americký a evropský trh zcela nový hybridní vůz s pětidveřovou karoserií kompaktních rozměrů, pětimístným interiérem a designem vycházejícím z vodíkového sedanu FCX Clarity. Tento vůz dostane zcela nově vyvinutou platformu, u níž bude sada akumulátorů a řídicí elektronika umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru. Významně se podařilo snížit hmotnost a rozměry hybridní soustavy, a také výrobní náklady, takže cena by se měla poprvé u hybridního vozu stát jedním z hlavních argumentů pro koupi. Honda počítá s ročním odbytem ve výši 200 tisíc těchto nových hybridních vozů. Kromě toho Honda vyvíjí sportovní hybridní vůz vycházející z konceptu CR-Z, nové provedení Civicu Hybrid a také hybridní verzi nové generace malých vozů Fit/Jazz. Celkově by po uvedení těchto novinek chtěla Honda prodávat půl milionu hybridních vozů ročně.