AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Mercedes-Benz
Siems & Klein
Interaction s.r.o.

Kde se právě nacházite:  > Úvodní­ stránka  > Auto - magazín  > Hyundai i10 nahrazuje Atose

Hyundai i10 nahrazuje Atose

Pět míst místo čtyř, moderní konstrukce, nižší výška, slušná výbava a víceméně stejné ceny jako dosud. To je stručná charakteristika nového typu Hyundai i10, který se na českém trhu prodává od května 2008.

Hyundai i10 má stejný rozvor, stejnou délku a stejnou výšku jako oblíbený předchůdce Atos (rozvor 2380 mm, vnější rozměry 3565×1595×1540 mm). Využití obestavěného prostoru pro interiér a zavazadlový prostor je obdivuhodné. Dvě osoby vysoké 173 cm mohou sedět v plném pohodlí za sebou a základní objem zavazadlového prostoru 225 litrů hravě splní běžné přepravní požadavky (zadní sedadla jsou samozřejmě sklopná, maximální objem zavazadlového prostoru je 910 l). Standardně se u všech verzí dodává výškové seřizování volantu, sedadlo řidiče je výškově nastavitelné od verze Comfort. Již základní stupeň výbavy Classic má sériově dva čelní airbagy, protiblokovací systém ABS s EBD, elektrický posilovač řízení, kotoučové brzdy na všech kolech (vpředu s vnitřním chlazením), otáčkoměr, centrální zamykání a autorádio s přehrávačem CD/MP3 a šesti reproduktory. Se zážehovým tříválcem 1,1 l o výkonu 48,5 kW (66 k) stojí takto vybavený Hyundai i10 199 900 Kč. Kdo se rozhodne pro temperamentní tříválcový turbodiesel 1.1 CRDi o výkonu 55 kW (75 k), musí si připravit částku o 45 tisíc Kč větší. Ještě lépe jsou vybavené verze Comfort a Style.

Kromě již zmíněných tříválcových motorů se bude od září 2008 dodávat také nový čtyřválec o objemu 1,2 l, k němuž zatím nejsou k dispozici bližší údaje. Zážehový tříválec 1,1 l umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 15,6 s a největší rychlost 151 km/h při kombinované spotřebě EU 5,2 l/100 km. Ještě úspornější (o 0,9 l/100 km) je přirozeně turbodiesel 1.1 CRDi, u něhož výrobce udává zrychlení „na sto“ za 15,8 s a největší rychlost 163 km/h. Standardně se montují pětistupňové mechanické převodovky, pro zážehové motory je za příplatek 25 tisíc Kč k dispozici čtyřstupňová samočinná převodovka. Stejně jako Atos se i nový Hyundai i10 vyrábí v Indii.

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Iveco Czech Republic, a.s.
Auto Fit, spol. s r.o.
Standox
Mitsubishi Motors Česká republika
Siems & Klein