Japonská alternativa pro sportovní sedany BMW M3 a Mercedes-Benz C 63 AMG stojí 1 799 000 Kč, a je tak přibližně o 40 tisíc Kč levnější než BMW M3 Sedan. Překvapením je však nižší základní cena sedanu Mercedes-Benz C 63 AMG, která dosahuje částky 1,775 milionu Kč. Ovšem podle nejlepších japonských tradic jsou téměř veškeré položky výbavy nového Lexusu IS F od audiosystému Mark Levinson se 14 reproduktory, přes adaptivní přední světlomety I-AFS až po navigační systém DVD s dotykovým displejem zahrnuty již v základní ceně. Připlácí se jen za střešní okno a metalický lak. Nicméně kouzlo tohoto sedanu nespočívá v bohaté výbavě, ale v kombinaci nebývale vysokého výkonu a jízdních vlastností na úrovni sportovního vozu s překvapivou úrovní komfortu a praktické každodenní využitelnosti. Zadní kola Lexusu IS F pohání pětilitrový vidlicový osmiválec vyladěný na výkon 311 kW/423 k při 6600 ot./min a maximum točivého momentu 505 N.m při 5200 ot./min. K technickým finesám tohoto motoru patří použití přímého a nepřímého vstřikování D-4S (přímo do válců a současně i do sacího potrubí) a elektricky ovládané proměnné časování sacích ventilů VVT-iE (změna časování výfukových ventilů probíhá hydraulicky). Zázrakem moderní techniky je rovněž osmistupňová samočinná převodovka s agresivní strategií přemosťování kapalinového měniče, která řidiči umožňuje řadit také v manuálním režimu páčkami na volantu (v tomto režimu trvá řazení jen 100 milisekund).
Opojení z intenzivní akcelerace zastaví v Lexusu IS F až zásah elektronického omezovače při rychlosti 270 km/h, tedy o 20 km/h později než u německých konkurentů. Dynamika jízdy je u všech tří vozů velmi podobná. Lexus IS F dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 4,8 s. Zaostává tak o pouhé 0,3 s za Mercedesem a je víceméně srovnatelný s BMW M3, u něhož záleží na použité převodovce. Ve světle těchto působivých hodnot se jeví hodnoty normované spotřeby EU v režimech město/mimo město/kombinovaná 16,8/8,3/11,4 l/100 km jako překvapivě příznivé, ale v ostrém provozu se objem palivové nádrže 64 l ukáže zcela jistě jako poddimenzovaný. Aby jel silniční „shinkanzen“ vždy jako „po kolejích“, je nový Lexus IS F vybaven devatenáctipalcovými koly s nízkoprofilovými pneumatikami (225/40 R 19 vpředu a 255/35 R 19 vzadu) a sportovně naladěným stabilizačním systémem Sport VDIM, u něhož si může řidič zvolit podle situace a svých schopností jeden ze tří režimů Normal, Sport a Off (vypnuto). Bezuzdný temperament krotí mohutné brzdy Brembo s vnitřně chlazenými kotouči, vpředu odvrtávanými, a šestipístkovými třmeny vpředu a dvoupístkovými vzadu. Přední kotouče mají průměr 360 mm, zadní 345 mm.