Stuttgartský výrobce prestižních automobilů se při příležitosti Dieselova výročí pochlubil novou generací svých čtyřválcových turbodieselů, jejichž prodej bude zahájen letos na podzim. Nejprve ve vozech Třídy C, ale postupně i v dalších modelových řadách včetně užitkových Sprinterů, neboť jsou konstruovány pro podélné i příčné uložení a pro použití ve vozidlech s pohonem všech kol (například nový Mercedes-Benz GLK). Údajně se dočkáme také hybridních verzí. Zdvihový objem zůstal pro všechny varianty na hodnotě 2,1 l, a tak typové označení poukazuje pouze na rozdíly ve výkonech. Nejvýkonnější verzi poznáte podle zkratky 250 CDI. Díky přeplňování dvěma turbodmychadly dosahuje největšího výkonu 150 kW/204 k a úctyhodného maxima točivého momentu 500 N.m, a to již ve velmi nízkých otáčkách od 1600 do 1800 ot./min. Podle údajů výrobce zrychlí sedan C 250 CDI z 0 na 100 km/h za 7,7 s, přičemž se podařilo dosáhnout kombinované spotřeby EU 5,4 l/100 km. O další tři desetiny litru úspornější je o 25 kW/34 k slabší varianta 220 CDI (největší točivý moment 400 N.m od 1400 do 2800 ot./min), což v porovnání se stejně výkonným předchůdcem znamená snížení spotřeby paliva o 0,8 l/100 km. Cenově nejdostupnější bude provedení 200 CDI vyladěné na výkon 100 kW/136 k a maximum točivého momentu 330 N.m v rozsahu otáček 1600 až 2800 ot./min. Všechny varianty splňují emisní limity budoucí normy Euro 5 bez použití aktivních systémů na odstraňování oxidů dusíku, ale Mercedes-Benz připravil také varianty se svým systémem BlueTec.
Vývoj nových čtyřválcových turbodieselů Mercedes-Benz trval čtyři roky a od zprovoznění prvního prototypu v srpnu 2005 najely tyto motory deset milionů testovacích kilometrů v různých typech vozidel, přičemž v laboratorních podmínkách běžely na zkušebních stolicích dalších sto tisíc provozních hodin. K inovativním technologiím patří například postupné přeplňování dvěma různě velkými turbodmychadly, vstřikovací soustava common rail čtvrté generace s tlakem zvýšeným o 40 MPa na 200 MPa, nově koncipované piezoelektrické vstřikovače s přímým ovládáním jehly vstřikovací trysky a energeticky optimalizované řízení činnosti příslušenství motoru (například vodního čerpadla). Blok motoru je z šedé litiny, hlava válců a písty z hliníku, ojnice se kovají z oceli. Rovněž kovaný klikový hřídel je pětkrát uložený a má osm protizávaží. Ve spodní části bloku se otáčí dvojice vyvažovacích hřídelů, samozřejmostí je také dvouhmotový setrvačník. Kompresní poměr se v porovnání s předchozí generací snížil ze 17,5:1 na 16,2:1, což zlepšilo průběh spalovacího procesu a výrazně snížilo emise oxidů dusíku. Z předchozí generace převzal Mercedes-Benz keramické žhavicí svíčky, které dosahují teploty 1250 °C.