Výroba vozů Iveco Massif probíhá ve spolupráci se španělskou automobilkou Santana, jejíž typ PS-10/Anibal Iveco využilo jako základ pro vývoj vlastního Massifu (využívá především techniku z typu Daily), s nímž chce italský výrobce navázat na odkaz Fiatu Campagnola, jehož konstrukce vznikla v roce 1951. Campagnola patří mezi symboly poválečné obnovy Itálie a v jednom z těchto vozů jezdil také papež Jan Pavel II. Iveco Massif je na rozdíl od současné záplavy rádoby terénních vozů určené pro skutečně náročný provoz mimo zpevněné cesty. Konstrukce vozu je tedy jednoduchá, ale na druhé straně velmi robustní. Protože se však jedná o italskou značku, nesmí chybět aspoň trocha stylu, kterou vozu nedodal nikdo menší než slavný Giugiaro. Iveco nabízí tři karosářské varianty s dlouhým rozvorem (2768 mm) a jednu s krátkým (2452 mm): pětidveřové kombi Station Wagon (pět až sedm míst), pikap Massif Pick-up, podvozek s kabinou pro nástavby Single Cab a třídveřové kombi Station Wagon (2+2 místa).
Ačkoli Massif dává navenek jasně najevo svoji drsnost, působí na přání klimatizovaný interiér s moderní přístrojovou deskou překvapivě útulně. Za příplatek se dodává dokonce kožené čalounění sedadel a kůží obšitý volant, což platí i pro různé audiosystémy a navigační soustavy. Na širokém středovém tunelu mezi předními sedadly jsou dvě řadicí páky. Ta větší, blíže k řidiči, patří šestistupňové mechanické převodovce ZF 6S400, zatímco po kulaté hlavici vzdálenější páky šáhne řidič v případě, že potřebuje přejít z prostého pohonu zadních kol na pohon všech kol nebo na pohon všech kol s redukcí 2,3:1 (rozdělovací převodovka Santana). Standardně je vůz vybaven manuálně ovládanými volnoběžkami přední nápravy, na přání se dodává mechanická závěrka zadního diferenciálu. Karoserie je připevněna k žebřinového rámu, v němž jsou uložené tuhé nápravy vedené a odpružené parabolickými listovými pery, příčnými stabilizátory a teleskopickými tlumiči. Plně vytížený Massif vyjede do svahu se sklonem 100 % (úhel 45°) a nezastaví se ani před půlmetrovým brodem. Maximální boční náklon může být až 40°, přičemž nájezdový úhel je vpředu 50° a vzadu 30°. Se standardními koly a pneumatikami je minimální světlá výška 200 mm. V nabídce jsou dva třílitrové turbodiesely Iveco s přímým vstřikováním common rail o výkonu 107 kW/146 k (3.0 HPI) a 129 kW/176 k (3.0 HPT). Jednotlivé varianty nabízejí maximum točivého momentu 350 N.m při 1400 až 2800 ot./min, resp. 400 N.m při 1250 až 3000 ot./min. Na rozdíl od velkosériově vyráběných terénních vozů je výrobce schopen přizpůsobit konfiguraci vozu individuálním požadavkům zákazníka. Pro české zákazníky budou od podzimu k mání varianty N1 a M1 se dvěma až sedmi sedadly, přičemž za hlavního konkurenta Massifu lze považovat legendární vozy Land Rover Defender.