Stejně jako její předchůdce, prodávaný od června 2002, se nová Honda Pilot řadí do segmentu sportovně-užitkových automobilů, přičemž od původních představitelů této třídy se liší samonosnou karoserií namísto žebřinového rámu a celkovou orientací všech vlastností vozu směřující k běžným osobním vozům, takže se pro ni používá také označení crossover SUV. Jízda v terénu není prioritou, a tak v nabídce nalezneme také provedení s pohonem předních kol. Pod hliníkovou kapotou je vidlicový šestiválec o objemu 3,5 litru, jehož maximální výkon 186 kW (253 k) přenáší pětistupňová samočinná převodovka. Motor Hondy Pilot je vybavena systémem VCM (Variable Cylinder Management). Ten pracuje tak, že řídicí jednotka průběžně vyhodnocuje požadovaný výkon motoru pro danou rychlost jízdy a zatížení motoru. Pokud není k jeho dosažení zapotřebí všech šesti válců, tak dá pokyn k vypnutí poloviny válců z činnosti. Tím se snižuje úroveň emisí a spotřeby paliva.
Nová Honda Pilot v porovnání s první generací povyrostla. Rozvor je nyní 2774 mm a vnější rozměry dosahují hodnot 4849×1994×1847 mm. Velikost je tedy dostatečná, aby se v interiéru našlo místo pro tři řady sedadel s osmi bezpečnostními pásy. Druhá a třetí řada sedadel je dělena v poměru 60:40. Po složení sedáků tak vznikne rovná ložná plocha a velkorysý prostor pro převážení nákladu. Za třetí řadou sedadel zbývá zavazadlový prostor o objemu 589 l, maximálním limitem je 2464 l. V konstrukci se hodně dbalo na bezpečnost, a tak byly u Pilota aplikovány konstrukční zásady ACE (Advanced Compatibility Engineering), které mají zmírňovat následky čelní srážky vozidel s nestejně vysoko umístěnými nárazníky. Zároveň je přední část vozu upravena tak, aby absorbovala většinu energie při srážce s chodcem. Samozřejmostí je nabídka automatické klimatizace, navigačního systému, hands-free Bluetooth a kvalitního audiosystému. Vývoj nové Hondy Pilot probíhal v USA, kde se i vyrábí. K charakteristickým rysům patří uhlazené tvary, slušné jízdní vlastnosti, ale současně také důraz na užitkovost a prostornost. Hlavní odbytiště bude v Severní Americe, ale Honda nedávno ohlásila, že s tímto vozem zkusí štěstí také na Ukrajině a v Rusku.