Společnost Spyker Cars je nizozemským výrobcem exkluzivních sportovních vozů, jejichž přitažlivost je založená především na mimořádně pečlivém provedení každého detailu, na mistrovském dílenském zpracování, originálním stylu a samozřejmě na velmi malých výrobních počtech (v letech 2003 až 2007 bylo prodáno 139 vozů). Na letošním autosalonu v Ženevě měla premiéru druhá generace sportovních vozů Spyker vyráběných od října 2000, kdy byl představen model C8 Spyder jako první představitel znovuzrozené nizozemské značky, jejíž kořeny sahají až do roku 1880. První automobily Spyker vznikly na přelomu 19. a 20. století. Vozidla Spyker se hned od začátku vyznačovala skvělým řemeslným zpracováním a pokrokovou technikou, takže nepřekvapí jejich účast v nejrůznějších významných závodech tehdejší doby. V roce 1907 tragicky zahynul Hendrik-Jan Spijker, jeden ze dvou zakladatelů firmy, a tato ztráta vedla k bankrotu společnosti Spyker, kterou následně převzala skupina investorů. V roce 1914 došlo ke spojení s firmou Dutch Aircraft Factory a během první světové války vyráběl Spyker letadla a letecké motory. Následující období míru ovšem prosperitu nepřineslo. V roce 1922 musel Spyker opět vyhlásit bankrot a o čtyři roky později se výroba automobilů Spyker definitivně zastavila, přičemž se odhaduje, že celková výroba všech typů Spyker se pohybovala kolem 2000 vozů. V roce 1999 byla založena nová automobilka s tímto starým jménem, která se po vzoru původního Spykeru účastní motoristického sportu (z Formule 1 se ovšem po krátké epizodě musela z finančních důvodů stáhnout). Tomuto zaměření odpovídá také výrobní program silničních vozidel, ale zakladatelé nové firmy nezapomněli ani na část historie firmy spojenou s letectvím, jejíž odkaz se zrcadlí například v logu firmy s vrtulí nebo ve stylistickém pojetí mnohých detailů v precizně zpracovaných interiérech vozů Spyker.
Po loňských událostech připravilo vedení Spykeru nový plán rozvoje společnosti pro roky 2008–2012, podle něhož se zaměří především na vývoj a výrobu silničních vozů a ze závodních aktivit bude pokračovat pouze v závodech kategorie GT. V současnosti se vyrábí modely C8 v otevřeném provedení Spyder nebo jako kupé s označením C8 Laviolette. Výroba dvanáctiválcových typů byla odložena zatím na neurčito. Na letošním autosalonu v Ženevě měla premiéru druhá generace sportovních vozů Spyker. Je to kupé Spyker C8 Aileron, které se začne vyrábět na podzim 2008. V porovnání s dosavadními vozy řady C, jejichž výroba se uvedením nové verze nezastaví, má C8 Aileron prodloužený rozvor, mírně upravenou techniku a poprvé nabídne zákazníkům možnost volby samočinné převodovky. Osmiválcové motory o výkonu 400 koní dodává pro vozy Spyker německá automobilka Audi. Dynamika jízdy odpovídá charakteru vozu: zrychlení z 0 na 100 km/h proběhne za 4,5 s a poměr sil mezi aerodynamickým odporem a výkonem motoru se vyrovná až na hranici 300 km/h. Výbava exkluzivního kupé může zahrnovat například špičkovou audioaparaturu Kharma nebo keramické kotouče brzd vyztužené uhlíkovými kompozity. Každý vůz je vyroben přesně na zakázku z nejlepších materiálů a s vysokým podílem ruční práce, přičemž majitel vozu může přes internet sledovat celý průběh jeho montáže díky systému webových kamer „The Spycam“. Základní cena nového Spykeru C8 Aileron bez daní je 199 990 eur. Oficiálním dovozcem vozů Spyker do České republiky je firma A.Charouz Motors, jejíž autosalon Spyker of Prague se nachází v Průhonicích. Příští rok by mělo nabídku rozšířit luxusní SUV s označením D8 Paris-to-Peking.