V osmdesátých letech a začátkem devadesátých let minulého století se vyrábělo překvapivě velké množství technicky zajímavých automobilů, mezi nimiž byl slušný počet vozů převážně japonských značek vybavených řízením všech kol. Toto řešení slibuje lepší ovladatelnost vozu a zvýšení stability při změnách směru ve vysoké rychlosti. K tomu stačí maximální úhel natočení zadních kol v řádu jen několika stupňů. Na druhé straně to znamená složitější konstrukci a vyšší hmotnost se všemi negativy s tím spojenými. Nepříliš uspokojivá poptávka zákazníků tak znamenala postupný konec pro tuto technickou avantgardu. Řízení všech kol se však zase vrací na scénu, a to díky alianci Renault-Nissan. Jako první s ním přišla nedávno značka Infiniti, luxusní divize Nissanu, jejíž prodej začne letos i v Evropě, a nyní následuje Renault s vlastním řešením vyvinutým pro sportovně laděný model Laguna GT.
S novým špičkovým modelem Laguna GT chce Renault oslovit sportovně zaměřené řidiče, kteří se ovšem musejí spokojit s tím, že výrobce stále zůstává u pohonu předních kol. Řízení všech kol je u Laguny GT součástí podvozku Active Drive vybaveného také zesílenou brzdovou soustavou, jež vytváří protiváhu dynamice obou nabízených motorů, zážehového čtyřválce 2.0 Turbo o výkonu 150 kW/204 k nebo turbodieselu 2.0 dCi o výkonu 131 kW/178 k. Při jízdě rychlostí do 60 km/h se zadní kola natáčí v opačném smyslu než přední, a to až do úhlu 3,5 stupně. Díky tomu se zmenšil průměr otáčení z 12,05 m na 10,8 m. Řízení získalo také přímější charakter. Při rychlostech nad 60 km/h je důraz kladen na přesnost řízení a stabilitu jízdy. Za tím účelem se zadní kola natáčí ve stejném smyslu jako přední, a to ve většině situací do úhlu 2 stupně, ačkoli v mezní situaci to může být až 3,5 stupně. Elektronické řízení tohoto systému je plně integrované do systému jízdní stability. Vývoj probíhal ve spolupráci s japonskou firmou Aisin.