Ačkoli výrobce ve své tiskové zprávě hovoří o nové generaci Třídy A, jedná se pouze o dílčí modernizaci druhé generace této modelové řady, která se bude nadále prodávat s tří- a pětidveřovou karoserií. K optickým změnám patří především jemně pozměněný design přídě s novými světlomety, maskou chladiče a nárazníkem, na zádi se změnil také nárazník a kromě něj ještě koncové svítilny. Nový je rovněž design kol, u základních modelů patnáctipalcových, u modelů Elegance a Avantgarde to jsou litá kola 16“ individuálního vzhledu. Všechny verze mají nově větší kryty vnějších zpětných zrcátek a kliky dveří lakované v barvě vozu. K novinkám v interiéru patří kromě několika nových prvků výbavy, jako je autorádio, navigační systém a systém Comand APS s hlasovým ovládáním, především inovované potahové látky, větší úložný prostor ve středové konzole a upravený držák nápojů mezi předními sedadly.
Změny pod kapotou směřovaly hlavně ke snížení spotřeby paliva. U vznětových motorů klesla spotřeba v porovnání s dosavadními modely o více než 8 %, což odpovídá 0,5 l/100 km. Od podzimu 2008 budou třídveřové modely A 160 CDI (60 kW/82 k) s mechanickou převodovkou standardně vybavené paketem BlueEfficiency, díky němuž se dále zlepší účinnost motoru a energetický management a sníží se aerodynamické a valivé odpory a hmotnost. Cíl těchto opatření je zřejmý: další snížení spotřeby, a tím i emisí oxidu uhličitého. V tomto případě se podařilo dosáhnout kombinované spotřeby paliva 4,5 l/100 km, což odpovídá emisím 119 g oxidu uhličitého na kilometr. Také u zážehových motorů klesla spotřeba paliva, a to o 0,4 l/100 km. Modely A 150 a A 170 dostanou od podzimu paket BlueEfficiency s funkcí ECO start/stop, díky němuž klesne spotřeba o dalších 6,5 %. Mercedes-Benz A 150 BlueEfficiency (70 kW/95 k) spotřebuje v kombinovaném režimu EU 5,8 l/100 km. Tento systém prošel náročnými testy spolehlivosti ve 175 zkušebních vozidlech, která ujela celkově 1,2 milionu kilometrů. Dalšími technickými novinkami jsou adaptivní brzdové svítilny, systém samočinného vyhledávání vhodného parkovacího místa a s ním propojený parkovací asistent, který převezme řízení během parkovacího manévru, takže řidičovi stačí jen ovládat pedál brzdy a plynu. Součástí stabilizačního systému ESP je nově asistent pro rozjezd do kopce. Podobné změny jako u Třídy A se týkají také vozidel Mercedes-Benz Třídy B. Tato větší řada navíc přichází s novým modelem B 170 NGT BlueEfficiency s bivalentním pohonem na zemní plyn nebo benzin.