Dosud se musela nabídka evropského Fordu v segmentu vozů SUV obejít bez vlastní konstrukce, neboť k dispozici byl pouze americký Ford Maverick (v USA Escape), na jehož podobě se kromě Fordu do jisté míry podílela také Mazda, která tento vůz prodávala pod názvem Tribute. Tato v Evropě nepříliš úspěšná kapitola je však již uzavřena a novou otvírá crossover Ford Kuga postavený na stejné platformě jako Ford Focus a Ford C-MAX. Ačkoli konkurence v tomto segmentu stále nabírá na intenzitě, vyhlídky Kugy na úspěch jsou na rozdíl od Mavericku nesrovnatelně lepší, neboť použitá platforma je zárukou skutečně výjimečných jízdních vlastností. Na rozdíl od obou příbuzných Fordů s předním pohonem nabídne Kuga pohon všech kol se spojkou Haldex, tedy podobnou techniku, kterou používá například Volvo nebo koncern Volkswagen (včetně Škody Auto).
Pokud Vás však okouzlil pouze kinetický design Kugy a pohon všech kol nepotřebujete, pak si budete moci zvolit jednodušší a úspornější provedení s pohonem pouze přední nápravy. Ford Kuga by měl být na evropské trhy uveden letos v červnu se vznětovým motorem 2.0 TDCi o výkonu 136 k a se dvěma stupni výbavy Trend a Titanium. Modely Trend mají standardně šest airbagů, stabilizační systém ESP, klimatizaci, elektricky ovládaná okna všech dveří, spouštění motoru tlačítkem Ford Power a bezzátkový uzávěr palivové nádrže Easy Fuel. Kuga Trend s pohonem předních kol stojí již zmíněných 799 990 Kč, s pohonem všech kol přijde na 849 990 Kč. Odpovídající varianty s výbavou Titanium jsou o 65 tisíc Kč dražší a jako standardní výbavu navíc zahrnují například automatickou klimatizaci, hliníková kola, stropní konzolu a výklopné stolky v interiéru a ztmavená skla bočních oken.