AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Interaction s.r.o.
Scania Czech Republic s.r.o.
Mercedes-Benz

Kde se právě nacházite:  > Úvodní­ stránka  > Auto - magazín  > Nějak bylo a už nebude

Nějak bylo a už nebude

AUTOJOB, jako specializovaný automobilový portál, stojí tak trochu vně přímého auto-byznysu. Díky tomuto odstupu a zároveň dobrému spojení na zúčastněné máme nadhled. Na rozdíl od mnohých nejsme nikomu zavázáni. Můžeme tedy věci nazývat pravými jmény.

Změna emisních předpisů a hlavně platnost nové legislativy v dalším období výrazně ovlivní nejen automobilky, ale hlavně dealery. O tom se však nepíše, protože tento druh informací by nic dobrého, chápejme pro automobilky, nepřinesl. Na automobilky dopadne hlavně v případě, že jejich evropský prodej převažuje nad ostatními lokalitami. Další souvislosti se snadno dozvíte z tisku, a tudíž se jimi nebudeme zabývat.

Dealeři s nárůstem elektromobilů pocítí hlavně úbytek práce a prodeje dílů v servisní oblasti. Vlastně nejde jen o snížení počtu spalovacích motorů, ale také o bezpečnostní prvky v dopravě. Již nyní se snižuje počet oprav díky parkovacím asistentům, adaptivnímu tempomatu, asistentům pro jízdu v jízdním pruhu, asistentům pro rozpoznání únavy atd. Tento trend směřuje mílovými kroky k autonomnímu řízení. Vzpomeňte si na tento článek, až bude možné NE-autonomní řízení jen s extrémně vysokou pojistkou. Tu dobu jistě zažijeme. Výrobci očekávají, že po úspěšném splnění emisního požadavku, nutno připomenout dalšího z řady mnohých, klesnou příjmy ze servisu o třetinu. V servisu bude třeba méně pracovníků a změní se i struktura požadovaných pozic. Je nasnadě, že místo automechaniků (odpadnou výměny olejů, opravy brzd a agregátů, ubude nehod,…) budou servisu vládnout pracovníci s elektro zaměřením. Ani diagnostiky nečeká zrovna radostná budoucnost. Již nyní je možné měnit software na dálku a u elektromobilů a dalších typů poháněcích jednotek to bude zjevně standard.

I dále by se dalo pokračovat a připomenout přímý prodej realizovaný spíše než dosavadními importéry (ani je nečeká nic slavného) přímo výrobci. Ano, na počátek je slíbena marže z každého prodaného vozu v rozmezí 3–5 procent. Hádali byste, že to do budoucna bude více?

Co dodat závěrem?

Dá se předpokládat, že podobně, jako se sníží profit stěžejní části dealerského podnikání, dojde i k zásadní redukci provozoven. Díky tomu, jaká je generační situace většiny dealerství, bude odhadovaný třiceti procentní zánik spíše přáním než realitou. Je dobré myslet dopředu.

Autor: Milan Švejnoha

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




Mercedes-Benz
BOSCH
Standox
Interaction s.r.o.
Toplac s.r.o.