V sobotu 21. září proběhl již 38. ročník tradiční soutěže v úsporné jízdě ECONOMY RUN, jejímž cílem je prověřit úspornost vozů značky ŠKODA v praxi. Na start se letos postavilo 64 posádek, které se za striktních pravidel snažily dosáhnout co nejnižší spotřeby a tím i emisí. Nejlepší výsledek zaznamenala dvojice Radek Pecák a Klára Pecáková s vozem ŠKODA CITIGO G-TEC s naměřenými emisemi 61,38 g CO2 na km. Trať vedoucí po běžných komunikacích měřila přes 330 kilometrů.
Vítěznou posádkou soutěže ECONOMY RUN 2019 se stala v kategorii CNG dvojice Radek Pecák a Klára Pecáková, která trať dlouhou 332,8 kilometru urazila za 5 hodin a 59 minut. Se zcela sériovým vozem ŠKODA CITIGO G-TEC dosáhli průměrné spotřeby CNG pouhých 2,24 kg/100 km, čemuž odpovídají emise CO2 61,38 g/km. Kompaktní CITIGO, jezdící na zemní plyn, uspělo i v loňském ročníku a prokázalo, že malé vozy s ekologickým spalovacím motorem dokážou zajistit velmi levný provoz, nízkou spotřebu a minimální emise.
Mezi posádkami s vozy poháněnými tradičními palivy si nejlépe vedla dvojice Jan Horák a Radek Bednář startující s modelem ŠKODA OCTAVIA první generace s motorem 1.9 TDI, která do cíle dojela s průměrnou spotřebou 3,00 l nafty na 100 km. Vítězi mezi automobily na benzin se stali Štěpán Zvěřina a Jakub Filip, jejichž výsledek s vozem ŠKODA CITIGO 1.0 MPI činil 3,01 l benzinu na 100 km.
V letošním, již 38. ročníku tradiční soutěže v úsporné jízdě, rozhodovaly o vítězích velmi malé rozdíly, které jsou důkazem nejen dobré přípravy posádek, ale také potvrzením toho, že vozy značky ŠKODA jsou hospodárné.
Trať vedoucí po různých typech veřejných komunikací přivedla soutěžící i do závodu ŠKODA AUTO ve Vrchlabí, kde se vyrábějí jedny z nejmodernějších a současně nejúspornějších automatických převodovek v dnešní produkci: DQ 200.
ŠKODA AUTO letos představila nový vůz na CNG, model SCALA G-TEC s úsporným litrovým motorem a celkovým dojezdem, dle předběžných měření, kolem 630 km. Automobilka v minulém týdnu v Kvasinách zahájila výrobu prvních sériových vozů s externě nabíjitelným hybridním pohonem pod označením ŠKODA SUPERB iV.