Koncern Hyundai Motor Group (HMG) vyvinul nový centrální boční airbag, který zvýší úroveň bezpečnosti jím vyráběných vozidel. Airbag po svém naplnění oddělí prostor mezi řidičem a spolujezdcem vpředu. HMG uvede tuto technologii na trh v budoucích modelech.
Tento nový, doplňkový airbag vyplní po své aktivaci prostor mezi sedadly řidiče a spolujezdce vpředu, aby zabránil poraněním hlavy obou cestujících. Není-li sedadlo spolujezdce vpředu obsazeno, chrání airbag řidiče při boční kolizi na pravé straně. Centrální boční airbag je uložen v sedadle řidiče. K jeho aktivaci dochází po detekci nárazu.
Nový centrální boční airbag snižuje riziko poranění hlavy v důsledku kontaktu těl vpředu sedících osob o 80 %. Podle statistik Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA) dochází k sekundárním zraněním kvůli výše uvedenému vzájemnému kontaktu těl nebo kontaktu s díly interiéru ve 45 % všech nehod s tímto druhem kolize.
HMG využívá nově patentovanou technologii, která zaručuje požadovanou spolehlivost a současně snižuje hmotnost a zmenšuje rozměru airbagu.
Speciální vnitřní část airbagu je navržena tak, aby uchovávala jeho tvar a odolávala hmotnosti sedící osoby. Koncern Hyundai Motor Group vyvinul novou technologii s jednodušší konstrukcí a nižší hmotností. Výsledkem je airbag, který je o 500 g lehčí než konkurenční produkty. Díky menším rozměrům airbagu budou mít designérské týmy HMG větší svobodu při navrhování designu sedadel pro budoucí produkty.
Evropská organizace Euro NCAP od roku 2020 znovu zpřísní hodnocení bočních nárazů a centrální boční airbag společnosti Hyundai Motor Group umožní dosahovat v těchto testech ještě pozitivnějších výsledků než dosud.
Nový centrální boční airbag navazuje na vynikající pověst produktů koncernu HMG v oblasti bezpečnosti. Vozidla Hyundai získávají od organizace NHTSA pětihvězdičková celková hodnocení bezpečnosti a na svém kontě mají již 12 ocenění TOP SAFETY PICK+ od organizace IIHS. Mezi ně patří, mimo jiné, modely Hyundai Kona, Santa Fe, Tucson a NEXO.
„Cílem vývoje centrálního bočního airbagu nebylo jen rozšířit výbavu o další airbag,“ řekl Hyock In Kwon, výzkumný inženýr z oddělení konstrukce systémů pasivní bezpečnosti společnosti Hyundai Motor Group. „Budeme i nadále usilovat o další zvyšování bezpečnosti cestujících v našich automobilech, a to ochranou posádky při všech druzích nehod.“