ŠKODA AUTO ve svém hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi vyrobila první sériové komponenty pro elektrické automobily koncernu Volkswagen. ŠKODA zde vyrábí vysokonapěťové sady akumulátorů pro externě nabíjitelné hybridní vozy na bázi modulární platformy MQB koncernu Volkswagen.
Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO, odpovědný za oblast výroby a logistiky, zdůrazňuje: „V listopadu 2017 se koncern Volkswagen rozhodl pověřit společnost ŠKODA AUTO výrobou elektrických komponentů pro externě nabíjitelné hybridní vozy – to je důkaz enormní důvěry. Mezitím jsme zde přijali potřebná opatření a tento úkol důsledně splnili. Vysokonapěťové sady akumulátorů vyrobené v Mladé Boleslavi dokládají vysoké technické know-how a jsou výsledkem vynikajícího týmového výkonu všech zúčastněných škodováků.“
Vysokonapěťové sady akumulátorů z Mladé Boleslavi budou napájet externě nabíjitelné hybridní vozy koncernu Volkswagen, vycházející z modulární platformy MQB. Sady akumulátorů se budou používat například v modelu ŠKODA SUPERB iV, jehož výroba bude zahájena v září 2019 v závodě v Kvasinách.
Společnost ŠKODA AUTO investovala do výrobních linek na vysokonapěťové sady akumulátorů 25,3 milionu eur. S přípravou závodu v Mladé Boleslavi na výrobu elektrických komponentů začala značka před dvěma lety. Počáteční výrobní kapacitu 150 000 kusů ročně ŠKODA AUTO v příštích letech ještě rozšíří.
Christian Bleiel, vedoucí výroby komponentů společnosti ŠKODA AUTO, říká: „Pro nás je tato technologicky vysoce náročná výroba akumulátorových systémů důležitým krokem při přechodu k elektromobilitě. Výrobu elektrických komponentů budeme dále rozšiřovat. Při budování potřebných kompetencí sázíme na výměnu zkušeností mezi odborníky v našem celokoncernovém svazku Volkswagen Group Components, kde se koncentruje know-how od akumulátorových článků až po recyklaci.“
Ve výrobě elektrických komponentů přímo nebo nepřímo pracuje zhruba 200 zaměstnanců. Na výrobní lince se akumulátorové moduly nejen montují, ale také testují a před montáží do vozů i nabíjejí.
Akumulátorové články a moduly, základní součásti sad akumulátorů, nakupuje společnost ŠKODA AUTO od externích dodavatelů.
Také co se týče výrobních zařízení, využila společnost ŠKODA AUTO celosvětovou síť koncernu Volkswagen. Na výrobní lince pracuje vedle zaměstnanců podniku také 13 robotů KUKA s nosností od 210 do 500 kilogramů. Většina těchto strojů zajišťuje transport velmi těžkých nebo objemných dílů. Vychystávají například akumulátorové moduly na montážní linku a nakládají dokončené sady akumulátorů na přepravní palety. Další roboty pomocí šroubovacího vřetene a automatických úchopů ve velice krátké době našroubují na akumulátorové moduly víka, která mají 39 šroubů.
Vedle nových výrobních technologií se společnost ŠKODA AUTO při přípravě výroby vysokonapěťových sad akumulátorů také intenzivně zabývala dalšími specifickými tématy, mimo jiné i oblastí bezpečnosti práce, požární ochrany, řízení kvality a logistiky. Práce na montážní lince vysokonapěťových sad akumulátorů vyžaduje mimořádná bezpečnostní opatření, řada elektrických součástek navíc velmi citlivě reaguje na elektrostatický náboj. Společnost ŠKODA AUTO také přestavěla své expediční sklady tak, aby pojaly vysoký počet těžkých akumulátorů. Kromě toho byla implementována specifická protipožární opatření a preventivní opatření pro nakládání s poškozenými akumulátory.