AUTOJOB.cz - místo srdce motor

Specializovaný portál pro automobilový průmysl

Top firma
Mercedes-Benz
Siems & Klein
Iveco Czech Republic, a.s.


Ženeva 2008: Hyundai HED-5 „i-Mode“

Korejská automobilka Hyundai představila na autosalonu v Ženevě kromě tří sériových novinek pro evropské trhy (Sonata, Matrix, i10) také studii šestimístného jednoprostorového vozu postavenou ve spolupráci s firmami Bayer, Keiper a LG.

Studie Hyundai HED-5 „i-Mode“ je další v řadě stylistických cvičení, která slouží k vývoji vlastního designerského stylu, jenž by věrně vyjadřoval charakter vozů této značky. Je však také přehlídkou nejnovějších technologií, s nimiž se ve vozech Hyundai v budoucnosti setkáme. Určitě nejvýznamnější technická novinka se ukrývá pod kapotou studie HED-5 „i-Mode“. Je to zcela nový vznětový čtyřválec R o zdvihovém objemu 2,2 l, vybavený postupným přeplňováním dvěma turbodmychadly, u něhož je nasávaný vzduch stlačován nejdříve nízkotlakým turbodmychadlem a odtud proudí do vysokotlakého turbodmychadla. Výsledkem jsou úctyhodné hodnoty výkonu 158 kW (215 k) a největšího točivého momentu 461 N.m. Komfortní charakter vozu je podtržen šestistupňovou samočinnou převodovkou. Turbodiesely řady R budou plnit emisní normy Euro 5 a Euro 6. Výrobce prozradil, že variantu s jedním turbodmychadlem začne sériově vyrábět začátkem roku 2009, zatímco verze s dvoustupňovým přeplňováním rozšíří nabídku v první polovině roku 2011.

Plodem spolupráce s firmou Bayer MaterialScience AG jsou inovativní materiály, jejichž použití umožnilo designerům navrhnout velmi komplexně zakřivené plochy. Kromě toho, že skýtají větší tvůrčí svobodu v porovnání se sklem nebo kovem, tak přinášejí i neméně důležitou úsporu hmotnosti. Dalším malým zázrakem je speciální vodou ředitelný lak, u něhož dochází k samovolnému zacelování škrábanců a drobných poškození. Poprvé je u této studie použitý systém prosklení BayVision a čočky světlometů Collimator vyrobené z Makrolonu (materiál, z něhož se vyrábí kompaktní disky). Společnost LG Electronics vybavila interiér vozu pokrokovými digitálními multimediálními a zábavními systémy rozšířenými o přístup na internet a další komunikační možnosti. Společnost Keiper navrhla inovativní systém otočných samostatných sedadel v přední řadě s integrovanými bezpečnostními pá­sy.

Autor: Pavel Olivík

Obrázek k článku



Hlavní navigace:

Uživatel: nepřihlášen -> Přihlásit
Registrovat

Zvolte prosím typ účtu pro registraci:




KIA MOTORS CZECH s.r.o.
BMW Group Česká republika
Auto Fit, spol. s r.o.
Mitsubishi Motors Česká republika
auto MOTOL BENI a. s.