Nové Lamborghini Gallardo LP560–4 je nástupcem dosud obchodně nejúspěšnějšího typu slavné italské značky. Od roku 2003 bylo totiž vyrobeno přibližně 7100 těchto sportovní vozů v provedení kupé a Spyder. Silueta i charakter vozu se nezměnily, ale design jednotlivých částí vozu byl přepracován, aby výsledný celek vyzařoval ještě více dynamiky a výbušné energie, která se ukrývá v desetiválcovém „srdci“ tohoto ďábelského stroje. Zdvihový objem motoru vzrostl z 5,0 l na 5,2 l, což má spolu s přímým vstřikováním benzinu za následek nárůst výkonu o 30 kW (40 k) na celkových 412 kW (560 k). Hmotnost vozu se naopak podařilo snížit o 20 kg, takže na jednoho koně výkonu připadá pouhých 2,5 kg hmotnosti. Akcelerace z klidu na 100 km/h je otázkou 3,7 sekundy a hranice dvousetkilometrové rychlosti je pokořena za pouhých 11,8 sekundy.
Výrobce slibuje největší rychlost 325 km/h, kterou si posádka bude moci vychutnat ve větší pohodě díky aerodynamicky optimalizované karoserii a změnám provedeným na podvozku, jež přispívají k lepší ovladatelnosti a stabilitě při vysokých rychlostech. Vůz je standardně vybaven trvalým pohonem všech kol se základním rozdělením točivého momentu mezi přední a zadní nápravu v poměru 43:57 % a šestistupňovou mechanickou převodovkou. Tu lze na přání nahradit robotizovaným provedením „e-gear“ bez pedálu spojky a s řazením páčkami na volantu. Zadní diferenciál má svornost 45 %. Nový motor se montuje zatím pouze do nového kupé LP560–4. Verze Gallardo Spyder a Gallardo Superleggera pokračují s dosavadním „pětilitrem“ o výkonu 382 kW (520 k), resp. 390 kW (530 k).