V globálním finále letošního ročníku ŠKODA Challenge proti sobě nastoupilo v chorvatském přístavním městě Šibenik celkem 191 finalistů z 32 zemí, aby ŠKODA AUTO určila nejlepší zaměstnance mezinárodní prodejní a servisní sítě. Od 27. do 30. června řešili účastníci soutěže několik náročných úkolů, při kterých museli finalisté vedle znalosti zákaznického procesu prokázat také své technické dovednosti. Kromě týmového ducha patřila mezi základní kritéria také znalost hodnot značky ŠKODA či historie české automobilky.
I letos ŠKODA AUTO opět vyzvala všechny partnery své celosvětové dealerské sítě, aby se zúčastnili tradiční soutěže ŠKODA Challenge. Již podeváté měli soutěžící příležitost prokázat dovednosti a znalosti o značce ŠKODA a změřit tak své síly s kolegy z celého světa.
Cílem ŠKODA AUTO je neustálé zlepšování kvality služeb v celé dealerské síti. Odborné poradenství a péče šitá na míru je základem spokojenosti zákazníků a jejich věrnosti ke značce ŠKODA.
Do mezinárodního finále ŠKODA Challenge se kvalifikovalo celkem 191 odborníků z 32 zemí, kteří zvítězili v rámci dvou vyřazovacích národních předkol na domácích trzích. Zaměstnanci dealerské sítě disponují nadstandardními odbornými schopnosti a prokazují hodnoty značky také v denním kontaktu se zákazníky. Požadavky zákazníků značky ŠKODA řeší individuálně, poskytují odbornou pomoc a vyvíjejí řešení šitá na míru v duchu motta „Simply Clever“.
Každý rok se automobilka v rámci soutěže ŠKODA Challenge soustředí na jiná hlavní témata. Tentokrát museli účastníci odpovídat na různé otázky týkající se hodnot značky, historie podniku, plánů do budoucna, ale i technologií a produktů značky ŠKODA. Prokázat museli také své praktické dovednosti, sounáležitost se značkou ŠKODA, orientaci na zákazníka či týmového ducha při celé řadě společných úkolů.
Do finále nastoupili účastníci v osmi kategoriích, vedle Nejlepšího servisního poradce a Nejlepšího servisního technika byli oceněni také Nejlepší diagnostický technik, Nejlepší lakýrník, Nejlepší vedoucí skladu, Nejlepší zástupce importéra, Nejlepší prodejce i Nejlepší manažer prodeje. Osm skupin doplnila zvláštní kategorie soutěže o Nejlepší tým. Na cestě k vítězství museli experti ve svém oboru vyřešit náročné teoretické i praktické úkoly. Testovala se jak znalost klíčových procesů, tak i praktické dovednosti jako například vnímání barev, diagnostika či odhalování závad na voze. Pro tento účel organizační tým připravil 17 vozů ŠKODA.
Na závěr soutěže se na pódiu představili nejlepší světoví odborníci svého oboru a společně s kolegy z celého světa vedle vítězství oslavili také vydařenou akci.
návrhem poháru pro první tři místa v každé kategorii pomáhal tým ŠKODA Designu, výrobu zprostředkovala renomovaná pražská společnost Šípek & Špalek, zabývající se sklářským a světelným uměním. Trofeje jsou vyrobeny z ručně foukaného skla s broušeným opálem.