ŠKODA v rámci CNG Mobility Days v Berlíně (24. – 25. června 2019) poprvé prezentuje ekologickou variantu svého nového kompaktního modelu ŠKODA SCALA G-TEC. SCALA s pohonem na zemní plyn doplňuje nabídku nového kompaktního vozu o variantu, která je efektivní a šetrná k životnímu prostředí. Model 1.0 GTEC o výkonu 66 kW (90 k) a jeho tři nádrže na CNG umožňují na základě předběžných měření při pohonu výhradně na zemní plyn dojezd přibližně 410 kilometrů. V kombinaci s nádrží na devět litrů benzinu dosahuje celkový dojezd přibližně 630 kilometrů. Prodej modelu ŠKODA SCALA G-TEC bude zahájen ve čtvrtém čtvrtletí 2019.
Christian Strube, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO, odpovědný za technický vývoj, říká: „Zemní plyn hraje důležitou roli v mixu motorů vozů ŠKODA, protože nám pomáhá snižovat emise CO2. Naše motory na zemní plyn jsou díky nízkým emisím u zákazníků stále oblíbenější. A kdo v budoucnu bude jezdit ve voze ŠKODA SCALA G-TEC, bude navíc v mnoha zemích profitovat z nízkých nákladů na palivo.“
ŠKODA pokračuje v budování své palety ekologických vozidel na zemní plyn. ŠKODA SCALA G-TEC je vedle modelu OCTAVIA G-TEC druhým modelem s pohonem na zemní plyn v aktuální nabídce značky ŠKODA. Nový model SCALA G-TEC pohání přeplňovaný tříválcový motor se zdvihovým objemem 1,0 litru a nejvyšším výkonem 66 kW (90 k). Maximální točivý moment 160 N.m přenáší na vozovku 6stupňová mechanická převodovka. Model SCALA G-TEC je navržen na provoz s CNG a splňuje emisní normu EU6d-TEMP. V porovnání s provozem na benzin klesají emise CO2 o přibližně 25 procent, výrazně méně vzniká i oxidů dusíku (NOx) a netvoří se žádné pevné částice.
Dojezd 410 kilometrů díky třem nádržím na CNG s kapacitou 13,8 kilogramu
SCALA G-TEC disponuje třemi propojenými ocelovými nádržemi na CNG, které mají kapacitu 13,8 kilogramu CNG. Díky tomu může tento kompaktní model překonat 410 kilometrů v ekologickém a efektivním režimu na zemní plyn. Pokud dojdou zásoby CNG, SCALA automaticky přepne na spalování benzinu. S palivem v dodatečné 9litrové nádrži může ujet ještě dalších 220 kilometrů. SCALA G-TEC tak zůstává mobilní i v regionech bez čerpacích stanic na zemní plyn a celkový dojezd činí přibližně 630 kilometrů.
Asistent pro jízdu v jízdním pruhu, Front Assist a světlomety LED v sériové výbavě
SCALA 1.0 G-TEC je k dispozici ve dvou úrovních výbavy Ambition a Style a je vybavena kotoučovými brzdami vpředu a vzadu. Stejně jako všechny modely SCALA, tak i varianta G-TEC nabízí sériově asistenta pro jízdu v jízdním pruhu, systém Front Assist s funkcí nouzového brzdění, světlomety LED (ve verzi Style i pro dálková světla) a zadní skupinové svítilny. Díky chytrému uspořádání nádrží na CNG v podlaze disponuje SCALA G-TEC objemem zavazadlového prostoru 339 l, což je nejlepší hodnota ve srovnání s vozidly na zemní plyn v tomto segmentu.
Zemní plyn – efektivní a ekologická technologie jako most do éry elektromobility
V porovnání s benzinem a naftou obsahuje stlačený zemní plyn (CNG) více energie. Je levnější, má čistší spalování a motory na zemní plyn jsou navíc i tišší. Pokud se místo CNG použije syntetický plyn či bioplyn z odpadních vod nebo zemědělské produkce, ekologická bilance se dále výrazně zlepšuje.
Zemní plyn tedy tvoří most mezi konvenčními fosilními palivy a elektromobilitou a je navíc okamžitě dostupný. Přitom se zemní plyn doplňuje do nádrží podobně snadno a pohodlně jako palivo u vozidel na naftu nebo benzin.