Renault uvádí MEGANE R.S. TROPHY-R, nového zástupce ságy trvající 15 let, který stejně jako jeho předchůdci stanovil nový rekordní čas na Severní smyčce (Nordschleife) Nürburgringu v kategorii produkčních aut s předním pohonem. Je to důkaz vášně Renault Sportu pro soutěžení a výkon.
Jak velí tradice Renault Sportu, i tato nová generace MEGANE R.S. TROPHY-R nevděčí svým jízdním výkonům jen pouhé síle motoru, ten je zde stejný jako u Megane R.S. TROPHY, který byl představen na začátku roku 2019. MEGANE R.S. TROPHY-R byl vyvinut jako závodní vůz ve velmi krátké době sice málo početným, ale odhodlaným týmem specialistů, kteří se velmi pružně zaměřili na tři klíčové aspekty: maximální redukci hmotnosti (až o 130 kg proti MEGANE R.S. TROPHY bez příplatkové výbavy), přepracování aerodynamiky a radikální vývoj v oblasti náprav.
Výsledek je skutečně dechberoucí: 5. dubna 2019, stanovil MEGANE R.S. TROPHY-R nový rekord v kategorii produkčních aut s předním pohonem na Severní smyčce (Nordschleife) okruhu Nürburgring, který je dnes vnímán jako světoznámé zázemí pro testování sportovních výkonů. Tento vůz zajel okruh dlouhý 20,832 km se 73 zatáčkami za 7 min 45,389 s.
Příběh Megane R.S. na slavném „Ringu“ trvá více než 10 let. Začal v roce 2008 prvním rekordem v kategorii produkčních vozů s předním pohonem: Megane R.S. R26.R zajel okruh s časem 8 min 17 s. Tento čas byl překonán o tři roky později, v roce 2011, druhou generací Megane R.S. Trophy v rukou testovacího jezdce, Laurenta Hurgona, když zajel okruh za 8 min 7,97 s. V roce 2014 se podařilo čas stlačit pod 8 minut (7 min 54,36 s) s verzí Megane III R.S. Trophy-R. Laurent Hurgon řídil i nejnovější generaci MEGANE R.S. TROPHY-R pro dosažení referenčního času v honbě za rekordy, kdy je stále těžší získat každou sekundu k dobru.
MEGANE R.S. TROPHY-R bude uveden na trh před koncem 2019, jako exkluzivní limitovaná edice v počtu pouze několika set kusů.
Poprvé se MEGANE R.S. TROPHY-R ukáže veřejnosti 24. května v Monaku v pátek před Grand Prix 1™ Formule 1 s Danielem Ricciardem a Nico Hülkenbergem za volantem.