Současný Renault Mégane zaujal především svým kontroverzním designem zádě u verzí hatchback. Nová generace nebude zřejmě tak tvarově vyhraněná, ale nudnost hlavního proudu není očividně pro Patricka Le Quémenta, dlouholetého šéfdesignera Renaultu, ani v případě modelové řady, od níž se očekává zájem mas, přijatelným řešením. Renault sází u Méganu podobně jako u nové Laguny na sportovnější a ladnější tvary. Jednoznačným cílem je dosažení výjimečného charakteru a optické dynamiky, která by jasně vyjadřovala schopnosti vozu.
U sériového provedení lze očekávat zachování celkové siluety vozu, ale dveře budou zřejmě konvenční. V Ženevě představená studie se pochlubila zajímavým řešením vzhůru vyklápěcích bočních dveří, které jsou horizontálně rozdělené na dva samostatně výklopné díly (spodní plechový a vrchní prosklený díl, zasahující až do střechy). Vůz má dlouhý rozvor 2749 mm a vnější rozměry 4514×1908×1371 mm. Uvnitř vozu, kde dominuje kombinace červené a černé barvy, je futuristická přístrojová deska a čtyři samostatná sedadla, z nichž pro každé lze zvolit vlastní nastavení čtyřzónové klimatizační jednotky.
Pohon předních kol obstarává zážehový čtyřválec 2.0 Turbo o výkonu 147 kW (200 k) při 5800 ot./min s maximem točivého momentu 280 N.m při 2600 ot./min. Ve spojení s šestistupňovou mechanickou převodovkou zrychlí 1310 kg vážící Mégane Coupé Concept z 0 na 100 km/h za 7,2 s a v kombinovaném režimu EU spotřebuje pouhých 6,5 l/100 km. Sportovní podvozek doplňují slušivá hliníková kola s pneumatikami Michelin Pilot Sport o rozměru 245/35 R 21.