Čína sehraje klíčovou roli v globální transformaci koncernu Volkswagen, která směřuje k eliminaci emisí CO2. Již v letošním roce bude rozšířena nabídka elektrifikovaných vozidel. Do roku 2028 má být více než polovina z koncernem plánovaných 22 milionů elektromobilů vyráběna v Číně. Nový společný podnik se navíc zaměří na výstavbu nabíjecí infrastruktury, která urychlí elektrickou ofenzivu a zvýší akceptaci elektromobility. Volkswagen Group China také zefektivní a zintenzivní výzkumné práce na budoucích technologiích zastřešením vývojových oddělení značek Volkswagen a Audi a koncernového výzkumu v rámci nové jednotné struktury výzkumu a vývoje (ONE R&D).
Dr. Herbert Diess, předseda představenstva společnosti Volkswagen AG, k tomu říká: „Plníme nejen náš slib, že budeme snižovat emise v rámci stanovených legislativních limitů v Číně, ale postupně budeme směřovat k neutrální bilanci emisí CO2. Proto sázíme na čistou mobilitu a ekologické výrobní procesy. Čína má v tomto ohledu mimořádný význam.“
Dr. Stephan Wöllenstein, předseda představenstva společnosti Volkswagen Group China, řekl: „Volkswagen Group China bude v roce 2019 rychle rozšiřovat produktové portfolio elektricky poháněných modelů. Na konci roku budeme našim zákazníkům v Číně nabízet mimořádně široký výběr 14 elektrifikovaných modelů. Pokračováním transformace koncernu Volkswagen v příštím roce bude uvedení dvou vozidel na základě modulární platformy MEB pro elektromobily a další investice do digitalizace. Společně s našimi čínskými partnery tak zcela nově definujeme mobilitu.“
V rámci ofenzivy v oblasti elektrické mobility plánuje koncern Volkswagen do roku 2028 vyrábět v Číně 11,6 milionu elektromobilů. To je více než polovina koncernem plánované celkové produkce 22 milionů elektricky poháněných vozů. K tomu přispějí všechny tři společné podniky – FAW-Volkswagen, SAIC VOLKSWAGEN a JAC Volkswagen. Jakmile bude v příštím roce zahájena výroba vozidel na základě MEB v závodech SAIC VOLKSWAGEN v Antingu a FAW-Volkswagen ve Fo-šanu, dosáhne roční kapacita jejich výroby 600 000 elektromobilů ročně.
JAC a SEAT kromě toho vyvíjejí vlastní platformu pro menší elektromobily.
Ve všech 33 čínských výrobních závodech značky Volkswagen a jejích partnerů bude pokračovat snižování ekologické zátěže. Jen v uplynulém roce došlo ke snížení emisí CO2 v čínských výrobních závodech o 13 procent, resp. 390 000 tun CO2.
Vylepšování nabíjecí infrastruktury
Nový společný podnik Volkswagenu bude mít za úkol zlepšovat nabíjecí infrastrukturu. Čínští zákazníci budou díky tomu moci nabíjet svá elektricky poháněná vozidla ještě flexibilněji a komfortněji – doma i na cestách. V rámci spolupráce mezi společnostmi Star Charge, FAW a JAC budou od konce letošního roku nabízeny soukromým zákazníkům nástěnné nabíječky. Kromě toho bude vybudován také velký počet veřejných nabíjecích stanic. Síťové propojení uživatelů a nabíjecích stanic umožní řidičům rychlé a snadné nalezení vhodné nabíjecí stanice. Integrované řešení pro konektivitu bude nabízet Mobility Asia, dceřiná firma společnosti Volkswagen Group China, která vytváří digitální „ekosystém“ pro veškeré požadavky v oblasti mobility.
Nové technologie pro budoucnost, nové modely pro současnost
Pro značky Volkswagen a Audi a pro koncernový výzkum bude zavedena jednotná struktura výzkumu a vývoje (ONE R&D). Tento krok rozšíří kapacity pro výzkum a vývoj budoucích technologií. Díky této úzké spolupráci dojde k ještě intenzivnějšímu využívání synergií a dalšímu zvyšování efektivity.
Jen v letošním roce uvedou koncernové značky na trh osm nových modelů SUV, z nichž pět bude vyráběno v Číně. Tím vycházejí vstříc současné poptávce zákazníků.