Na úvod cyklistické sezóny zahajuje ŠKODA dopravně-bezpečnostní kampaň „STAY ON THE SAFE SIDE“. Cílem je posílit vzájemné pochopení, respekt a ohleduplnost motoristů a cyklistů v silničním provozu.
V silničním provozu zažívají motoristé i cyklisté denně nebezpečné situace. Kampaň „STAY ON THE SAFE SIDE“ ukazuje možnosti, jak spolu mohou všichni účastníci silničního provozu vycházet ohleduplněji a lépe si navzájem rozumět. V rámci zábavných soutěží a pomocí informativních videí, článků a infografik autoři názorně a zábavnou formou poukazují na možná rizika a na to, jak je možné takové situace zmírnit, jak jim předcházet nebo je zcela eliminovat.
„Cyklistika je součástí naší DNA. Historie společnosti ŠKODA AUTO začala v roce 1895 právě založením továrny na výrobu jízdních kol. Pomocí platformy WeLoveCycling chceme cyklisty po celém světě motivovat, podporovat a prostřednictvím společného nadšení pro cyklistiku také inspirovat. S tím se také pojí společenská odpovědnost, a právě proto je pro nás propojení mezi cyklisty a motoristy velice důležité,“ vysvětluje Marc Brinkmann, vedoucí marketingu společnosti ŠKODA AUTO a dodává: „Chtěli bychom pomoci navázat dialog mezi oběma skupinami, zvýšit vzájemné pochopení a podpořit ohleduplnější vzájemné chování v silničním provozu.“
Nová kampaň je pokračováním dlouholeté intenzivní snahy společnosti ŠKODA AUTO o zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Aktuální modelové řady mladoboleslavské automobilky vynikají svou bezpečností – v náročných bezpečnostních testech Euro NCAP získaly nejvyšší možné hodnocení v podobě pěti hvězdiček. Vozy značky ŠKODA navíc i v nižších segmentech disponují nejmodernějšími asistenčními systémy, které jsou jinak běžné u vozů vyšších tříd.
Podstatnou součástí kampaně „STAY ON THE SAFE SIDE“ jsou názorné infografiky. Ty ukazují nebezpečné situace v silničním provozu, ve kterých se osvědčily bezpečnostní systémy vozů značky ŠKODA. Například nový kompaktní model ŠKODA SCALA je k dispozici s rozšířeným systémem Side Assist včetně asistenta pro vyjetí z parkovacího místa, který řidiče varuje před předměty v nechvalně proslulém „mrtvém úhlu výhledu řidiče“.
Dalším pilířem kampaně jsou akční videa kritických dopravních situací, které ŠKODA v listopadu 2018 nechala natočit na uzavřených ulicích v centru chorvatského města Rijeka. Automobilka přitom nevyužila techniku digitální animace, ale najala profesionálního kaskadéra, který se ujal role ohroženého cyklisty – videa tak působí velmi realisticky a budí maximální pozornost.
Celá kampaň je k vidění na celosvětové online-platformě značky ŠKODA We Love Cycling, následně bude upravena i pro jednotlivé země. Kampani se budou věnovat i kanály sociálních médií této platformy, jmenovitě Facebook, YouTube a Instagram.
Historie mladoboleslavské automobilky začala jízdním kolem
Vášeň pro cyklistiku sahá až do počátků historie ŠKODA AUTO, která začala právě jízdním kolem. V roce 1895 – tedy před 124 lety – založili Václav Laurin a Václav Klement v Mladé Boleslavi továrnu na výrobu jízdních kol. Už o deset let později vyjel z továrních hal první automobil mladé firmy – model Voiturette A. V roce 1925 došlo ke spojení automobilky Laurin & Klement s koncernem ŠKODA. Dnes je cyklistika jedním z pilířů strategie sponzoringu společnosti ŠKODA AUTO. Česká automobilky se angažuje jako partner cyklistiky na mnoha úrovních: kromě Tour de France a závodu kolem Španělska („La Vuelta“) podporuje automobilka ještě další mezinárodní cyklistické závody a řadu národních a mezinárodních akcí. Jízdní kola a doplňky jsou kromě toho také součástí rozšířené nabídky produktů značky ŠKODA.