Dacia Sandero vznikla podle stejné filozofie jako sedan Dacia Logan a kombi Dacia Logan MCV. Záměrem je tedy nabídnout nenáročnému zákazníkovi technicky jednoduchý automobil za mimořádně nízkou cenu. Sandero používá stejnou platformu jako Logan (B0), s nímž sdílí přes 70 % dílů. Vnější design Sandera je však zcela odlišný, a to včetně „tváře“ vozu, která působí robustnějším a solidnějším dojmem, byť trochu připomíná styl japonského aliančního partnera, značky Nissan. Uvnitř kabiny je velkorysá nabídka místa pro cestující i jejich zavazadla díky rozvoru 2,59 m, délce 4,02 m a šířce 1,75 m. Základní objem zavazadlového prostoru 320 l je možné zvětšit až na 1200 l sklopením zadních sedadel dělených v poměru 60:40 %.
Sandero se již prodává v Argentině a Brazílii, kde se i vyrábí s jinou přídí pod značkou Renault. Verzi pro evropské trhy dodává rumunský závod v Pitesti, jehož roční kapacita byla zvýšena na 350 tisíc vozů. Výroba Sandera byla spuštěna koncem října 2007, první vozy mají být k dispozici evropským zákazníkům v červnu. K dispozici bude kromě zážehových motorů 1.4/55 kW (75 k) a 1.6/66 kW (90 k) také vznětový 1.5 dCi ve dvou výkonových variantách 51 kW/70 k a 62 kW/85 k.